Inte en enda känguru

Trots att jag spanade vaksamt hela vägen (totalt nära 60 mil) fick jag inte se en enda kängru, koala eller något myrpiggsvin.
Ändå fanns det gott om varningsskyltar för att just dessa djur skulle dyka upp vid vägen.
 
 
Vad vi däremot såg var en flock Gultofskakaduor. 
I Australien fnns det 55 arter av papegojor och just den här kakaduan är ganska vanlig. Den blir ca 50 cm lång, är vackert vit med en gul plym på huvudet. Den lär kunna bli över 80 år gammal.
Jag gillade dem inte särskilt för de var rätt kaxiga i grupp, dessutom tämligen högljudda.
 
Vi for fram genom tät regnskog.
 
Vi såg massor av nötkreatur och stora ulliga får på enorma betesmarker.
 
Ett stort antal vinddrivna vattenpumpar såg vi också.
På landsbygden såg det ut exakt som jag tänkt att det skulle. 
 
 
Det blev inte så många bilder tagna på vägen tillbaka till Melbourne.
Antagligen för att jag var helt tagen av landskapets storhet.
 
Marina
2017-03-08 @ 04:47:11
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Några koalor fick inte jag heller se trots att jag spanade som bara den när vi var i Australien. Sedan fick jag höra att vi befunnit oss på fel plats för att få syn på de djuren, men det var så dags att få reda på det då. Däremot såg vi kängurur i mängder. Bland annat så spelade vi golf på en bana där det kändes som att det till och med fanns väl många...

Svar: Jag vet inte hur många varningsskyltar för kängurur vi såg men inte en enda levande, tyvärr.Är lite avundsjuk på dig som fick se så många.
Anette

Lena i Wales
2017-03-08 @ 12:49:40
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Så väldigt annorlunda! Gillar kakduan, på håll i alla fall.
Vilka bilder nedan från Great Ocean Road!
Ha det bra!

Svar: Kustvägen var bland det vackraste ja sett.
Anette

Ditte
2017-03-08 @ 16:39:57
URL: http://dittemitti.se

Trist att känguruna lyste med sin frånvaro men man kan inte alltid lyckas. De kanske var på semester.
Vte att vi såg dem på polika platser längs östra kusten, liksom koalor, myrpiggsvin och emuer som stal våra kakor. Men du fick se mycket natur och dessa gulfotskakaduor.
Tack för turen och jag tycket det var roligt att se lite av den här delen av landet.
Önskar er fortsatt fina dagar.

Svar: Som du skriver, man kan inte få allt.Om jag kommer hit fler gånger får det bli en tripp åt öster, där kanske det är mer djurliv.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0