Bakgator

Streetart och graffiti (gatukonst och klotter) på Hoiser Lane.
Här får konstnärer och klottrare fritt spelrum.
Jag visste inget om den här gatan utan råkade bara hamna här, rätt kul.
 
 
 
 
 
 
Ingen dag är den andra lik på denna gata.
Konstnärerna jobbar och målar över, hela tiden.
 
På min promenad hamnade jag senare i hamnkvarteren, där var inte konsten riktigt lika tilltalande.
 
Kanske börjar man här, som klottrare, innan man får göra "riktig" gatukonst.
 
Fick se en fin gammal lyftkran som enligt skylten har klarat att lyfta 3 ton, men det var nog ett tag sedan.
 
Nästa tur (utanför stan) är tänkt att bli mer naturskön.
Kul med variation, eller vad tycker ni?
Vi ses snart igen.
 
 
 
 
Emma, Sol som sol?
2017-03-03 @ 13:12:53
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Alltså jag gillar inte kladd på väggarna men när det är gjort av någon som behärskar tekniken så kan det tillföra!

Synd bara att alla inte inser sina egna begränsningar.

Svar: Jo, så är det, men alla är ju barn i början. Förhoppningsvis lär de av varandra eller slutar om de inte har talang.
Det är bra att de har en ganska stor plats att träna på.
Anette

Ditte
2017-03-03 @ 22:01:20
URL: http://dittemitti.se

Kul att följa med på lite bakgator och jag tycker att graffitin här var fin. Och visst är det roligt att hamna någonstans man inte tänkt sig.En upplevelse i sig.
Och jag följer gärna med vidare....

Svar: Gatan är tydligen rätt känd även om jag inte visste om det.Kul var det i alla fall.
Anette

Biggeros
2017-03-04 @ 13:00:50
URL: http://biggeros.blogg.se/

Visst är det bra med variation. Jag förundrar mig att vissa av dessa graffiti målare är riktiga konstnärer.

Svar: Alltså vissa av dem är helt suveräna. Andra är inte mycket bättre än jag själv ;)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0