Toscana

 
Italien består av tjugo regioner.
Vi har vår hemvist i Ligurien, uppe i nordväst på gränsen till Frankrike.
 
Ligurien gränsar i sydost till Toscana, där naturen skiljer sig en hel del från våra trakter.
 
 
 
Vi är precis hemkomna från en tur i det underbara Toscana som visat sig från sin absolut bästa sida.
Vackra vyer, kultur i mängder, god mat och fantastiska viner.
Ni vet säkert att Dante Alighieri, Leonardo da Vinci, Michelangelo och Galileo Galilei alla kom från Toscana.
Med hjälp av den extremt rika och mäktiga familjen Medici kunde de utvecklas och ägna sig åt konst och vetenskap och har därmed försett oss med otroliga konstskatter.
Mer om Toscana, Florens, Siena och Pisa kommer snart.
Nu ska vi ägna oss åt att umgås med Agnes som flyger hem i morgon.
Ciao.
Ghugge
2017-07-16 @ 18:36:31
URL: http://ghugge.blogg.se

Underbart!
Längtar dit!
Ha det gott!

Svar: 😀
Anette

Biggeros
2017-07-16 @ 20:05:31
URL: http://biggeros.blogg.se/

Vilka solrosvyer och natur. Här har de flesta solrosfält torkat ut=/ Jag älskar dessa solfärgade blommor som står så ståtliga som är för det mesta riktade mot Solen=)Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att se både Toscana och Florens. Jag har varit på få ställen i Italien. Härligt att du delar med dig🤗🤗Kram

Svar: Här blommar solrosorna som bäst just nu och m an blir så glad när man ser dem.Vi får byta erfarenheter med varandra, jag har bara besökt Spanien ett fåtal gånger.
Anette

Ditte
2017-07-17 @ 00:03:58
URL: http://dittemitti.se

Vilken trevlig resa ni varit på och jag ser verkligen fram emot fler bilder och inlägg från Toscana för det är ju också en väldigt vacker trakt, precis som den där ni själva bor.
Har besökt Toscana och Florens m.fl. städer och tycker det är så vackert här.
Jättefina bilder!

Svar: Visst är det vackert i denna del av Italien.Och all kultur som komer från området är ju nästan otroligt.
Härliga trakter.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0