I will survive.

Efter att ha blivit stungen av en elak geting och varit tvungen att äta antibiotika, kortison och antihistamin och dessutom smörja med någon antiallergisk kräm blev jag lite reserverad mot insekter med gadd.
Men tyvärr hjälper det inte alltid att vara försiktig. 
 
 
Dagen efter att mina mediciner tagit slut flög en ilsken geting in under min klänning vilket resulterade i tre nya stick.
Fick faktiskt lite panik, inte vanligt, visste ju inte om jag utvecklat allergi mot getingar.
Tack och lov verkar det inte så, två stick blev stora och svullna men läget var under kontroll, det tredje fick jag ingen reaktion på.
Min kortlivade getingskräck är nu borta.
Jag är åter odödlig :)
Ditte
2017-07-24 @ 16:39:30
URL: http://dittemitti.se

Oj, getingar är inte att leka med. Verkligen inte. Jag är allergisk mot dem och ska nu få en spruta att ha med för säkerhets skull. Illa om halsen svullnar igen och man vet ju inte hur giftiga getingarna är.
Otroligt att din getingskräck är borta för min finns sannerligen kvar.
Hoppas det nu räcker med stick för din del.

Svar: Nja, gillar dem inte men är inte rädd.De finns ju tyvärr överallt.
Förstår att du är orolig om du utvecklat allergi, obehagligt.
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-07-24 @ 16:47:20
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Men jisses!!!

Mamma blev stungen förra sommaren och svullnade upp. Först senare kom jag på att hon skulle tagit en antihistamin.

Hoppas du slipper fler stick nu, roligare kan man ha det.

Svar: Usch ja. Getingar är obehagliga.
Anette

Ika
2017-07-24 @ 19:30:57

Usch, jag fick också panik! Nu kanske du kan hålla dig borta från att stå i rabatter ett tag? 😉

Svar: Nja, nu ska vi inte fega.Tomaterna behöver vatten.
Anette

Biggeros
2017-07-25 @ 11:52:02
URL: http://biggeros.blogg.se/

Jag har även blivit stucken av en geting som flög in under klänningen. Nan får passa sig för dessa elakingar med gaddar. Som tur var blev det inget mer av det // kram

Svar: Getingar under kläderna är inget vidare. Tur för oss båda att det gick bra.
Anette

FREEDOMtravel
2017-07-26 @ 21:27:22
URL: http://www.freedomtravel.se

Lite tur ändå i oturen, att getingskräcken är borta! Getingstick är ju inte kul, men ännu värre om man ska oroa sig för allergi!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0