Tuppens år

Det kinesiska nyårsfirandet pågår för fullt.
Det pyntas och affärerna har nyårsrea.
 
Ut med vinter- och höstkläder och in med vår- och sommarkollektionen.
 
Skarpsinnets, flitens och beslutsamhetens tid, vi går nu in i Tuppens år.
Vår yngsta dotter är född i tuppens år, 1993.
Inte vet jag om hon är en typisk tupp eller hur en sådan ens är men de tre orden ovan passar allt rätt bra på henne.
 
 
På onsdag landar hon här i Bangkok för en välförtjänt semester innan hon tar sig an sitt nya jobb.
Ett jobb hon är så glad över, drömjobbet säger hon lyckligt.
 
Jag är glad att få rå om henne i ett par veckor, ska lära henne allt jag kan, nåja det lär väl gå rätt fort.
 
Nu ska maken få ta med mig ut på en födelsedagsmiddag.
Trevlig helg 
 
Biggeros
2017-01-27 @ 13:28:18
URL: http://biggeros.blogg.se/

Om det är så att du fyller år så vill jag önska dig riktigt hjärtliga gratulationer 🎂🤗🤗
Jag tror jag är hästens år. Så härligt att få rå om din dotter. En riktig kvalitetstid vill jag säga. Roligt att hon har funnit sitt drömjobb!! Kram

Svar: Tack för gratulationer :)Det ska bli så mysigt att få rå om henne ett par veckor.När barnen är lyckliga och mår bra då gör vi föräldrar det också, eller hur.Kram
Anette

Ama de casa
2017-01-27 @ 18:59:25
URL: http://amacasa.wordpress.com

Stort GRATTIS till dig! Jag antar att det är du som fyller, fast ifall det är maken som fyller så gratulerar jag dig till din smarthet ;-)

Vad roligt att dottern har hittat - och fått! - sitt drömjobb :-)

Svar: Jo, det var min tur att lägga ännu ett år till meritlistan. Ska komma ihåg att låta honom bjuda även när han fyller, ingen dum idé alls.Jättekul, dottern (och hela familjen) är superglad, det är henne väl unt.
Anette

Ika
2017-01-27 @ 19:56:43

Det ska bli så härligt att komma till er 😍😘

Svar: Jag ska skämma bort dig och visa dig saker du aldrig sett :)
Anette

Ditte
2017-01-27 @ 22:39:11
URL: http://dittemitti.se

Xin Nián Kuài Lè! Gott nytt år! Välkomna in i tuppens år. Och grattis på födelsedagen! Hoppas ni ätit en riktigt god middag.
Förstår att du är glad över dotterbesök och jag är säke rpå att ni kommer tat ha en fin tid tillsammans. Och visst hinne rni även fira lite kinesiskt nyår för firandet pågå ju länge. (Kanske även i Bangkok...)

Svar: Tack för gratulation. God middag blev det och även en frisk nojito och en namsoda ;)Är förstås så lycklig över det oplanerade besöket.
Anette

Marina
2017-01-28 @ 04:19:34
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Grattis på födelsedagen! (antar att det är du som fyller år). Här är det väl dags snart för den stora rean då man säljer det ingen ville ha till nyåret ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0