Promenad

Här ser ni utloppet där de båda floderna Roya och Bevera enats innan de mynnar ut i havet i Ventimiglia.
Ser ni de snöklädda bergen i bakgrunden?
I morgon kan ni läsa om Limone och se bilder från vår dag i backarna.
 
C´e` il sole.
Att sitta vid Medelhavets strand och lapa sol, det är livet.
 
 
Promenaderna längs stranden på rivieran är alltid lika fascinerande.
Så här års är det förstås lite annorlunda, inte lika mycket folk även om italienarna älskar havet och solen och gärna promenerar på stranden.
Trots att temperaturen ligger mellan 15-18 grader och man som svensk tar av sig jackan så är man ganska ensam om det. Italienarna, fransmännen och jag förmodar, även spanjorerna är vinterklädda i januari även om det är nästan varmt.
Damerna, som har råd, bär päls. Ibland undrar jag om det enbart är för att visa alla upp sina fina vinterkläder, väderleken kräver mycket sällan päls här i södra Europa. 
Det är väldigt skönt och lagom varmt på dessa soliga promenader och dessutom ganska underhållande.
 
Den här typen av "fjäderdräkt" verkade vara populär i vinter.
 
  
 
 
Vid ett stopp på ett litet cafe´ blev vi serverade av en sjungande barista.
Hahaha, "min vän den glade baristan".
Det här vädret ger ett lyckorus som heter duga.
 
Ditte
2017-01-05 @ 17:12:15
URL: http://akker.blogg.se

Vilken trevlig och vacker promenad! Jättefina bilder. Men jag gör den utan vare sig fjädrar eller päls.
Ler när jag ser Limone. Har varit där i trakten en vecka och åkt skidor, länge sen, så jag ser fram emot en ny vända dit med er.

Svar: Vad kul att du varit i Limone. Det är inte så himla många som ens hört talas om denna skidort men jag har stött på någon enstaka som faktiskt varit där. Fint område både sommar- och vintertid.
Anette

Linda
2017-01-09 @ 04:23:31

Galanta damer där på rivieran.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0