Alternativ

Mockmosa, Nojito, Virgin Mary, Ginger Lime Fizz är det drinkar ni brukar dricka?
Jasså inte, nä inte jag heller :) Fast jag är å andra sidan ingen riktig drinkdrickare.
 
Jag måste säga att "mocktailsen" ofta har fantasirika namn. Kommer man inte på något fyndigt kan man alltid kopiera drinkens originalnamn och lägga till Virgin (jungfru).
Har ni förstått vad en mocktail är?
Det är alltså en drink utan alkohol, typ ett försynt men oftast nyttigare alternativ till en cocktail.
 
Ni kanske undrar över mitt nyfunna intresse?
Jo ser ni, maken och jag genomgår nämligen en period med mer träning, mindre mat och inga alkoholhaltiga drycker.
Det är inte något nyårslöfte men det känns bra att börja ett nytt år med sunda vanor. 
 
Så här på väldigt varma breddgrader är det naturligtvis viktigt att man dricker mycket och ofta och trots att man kan bli sååååå vattentrött är ju det den bästa drycken. Gärna med lite bubblor.
 
Man får inte i sig en massa kolhydrater eller onödiga kalorier men tyvärr, när det gäller dricksvattnet här, inte heller livsnödvändiga mineraler.
Vattnet är alldelses för rent och då måste man ju ibland kompensera det, eller hur?
Och varför inte med en iskall skummig öl?
Nåja den får vänta ett tag till.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marina
2017-01-24 @ 08:33:06
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Det låter väl som en bra idé...även om jag inte för egen del har några planer på att köpa hela det paketet, vissa delar kanske ;)

Svar: Paketet går att dela 😉En del ämnar jag fortsätta med, en annan del är temporär men förhoppningsvis återkommande, vi får se.
Anette

Ama de casa
2017-01-24 @ 10:36:41
URL: http://amacasa.wordpress.com

Ja det där visste jag ju redan eftersom jag google-fuskade ;-)

Vatten är det absolut bästa! Och helst med bubblor i, då det ju blir lite festligare.

Men en iskall öl i solen vid vattnet... Det är alls inte dumt det heller :-D

Svar: Det mesta med bubblor är ju rätt gott och festligt.
Anette

Ditte
2017-01-24 @ 12:49:42
URL: http://dittemitti.se

Bra att man kan ta de delar av paketet som känns bra. Och man kan ju variera sig en hel del med dess innehåll. Jahg upplever ju den asiatiska maten som väldigt"lätt" och utan att göra något gick jag på ett år ner 7 kg när vi bodde i Peking. (Åt och drack gott gjorde jag och det blev lång aoch många cykelturer och jag rörde mig i jobbet)
Kilona återvände när vi flyttade hem....
Kanske dags även för mig med ett litet paket.

Svar: Ja man får ta tag i vissa delar med jämna mellanrum. Ibland får man allt lov att sväva ut lite.
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-01-24 @ 13:21:43
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Mocktail, det var ju ett bra samlingsnamn! Det liksom bara retas, är inte en "riktig" cocktail.

Svar: Stämmer bra 😊
Anette

Biggeros
2017-01-24 @ 16:54:23
URL: http://biggeros.blogg.se/

Alltså det var en cocktail utan alkohol 🤗🤗Så duktigt att börja året att vara hälsosam!! Jag höll upp med alkohol i 100 dagar. Det berodde även på sjukdom men även av hälsoskäl. Jag har även börjat att röra på mig mycket mer och äta nyttigt. Det funkar faktiskt. Lycka till och drinkarna ser väldigt fräscha ut🤗🤗Kram

Svar: Det är skönt att vara lite sund efter alla helger och fester.Januari är en bra månad att ta tag i sig, man kan ju hoppas att det ger mersmak så att man fortsätter på den lite nyttigare banan. Man känner sig rätt "duktig".
Anette

FREEDOMtravel
2017-01-25 @ 17:24:53
URL: http://www.freedomtravel.se

Jag gillar både vatten och vatten med bubblor. Tyvärr är jag lite för förtjust i både vin och öl också... Drinkar är inte min grej, men kanske någon ibland. Får inte vara för sött bara!!! Bästa sättet för oss att hålla nere vindrickandet är att träna, då blir det naturligt att välja vatten. Men det går lite i perioder det där ;)

Svar: Jag håller med dig, på alla punkter.
Anette

Ghugge
2017-01-25 @ 18:04:00
URL: http://ghugge.blogg.se

Här lärde jag mig något nytt som jag skall köra med alltså en mocktail..
som såklart kan bli en god vana!
Härligt att ni satsar på ett hälsosamt leverne men en öl lite då och då skadar säkert inte! Härlig vattenbild.
Kram

Svar: Man får passa sig för att inte bli för hälsosam, lagom är bäst, som alltid.
Anette

Lena i Wales
2017-01-26 @ 08:56:37
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Numera blir det väldigt sällan att jag dricker drinkar. Blev citrusintolerant för några år sedan och de flesta drinkar innehåller citron eller apelsin, så det är inte så många att välja bland längre. Däremot slinker vin enkelt genom min strupe, inga problem. Ett kallt vitt vin en varm kväll är inte helt fel.
Ha det bra!

Svar: Ah, vad trist att vara intolerant, inte för drinkarnas skull det kan man ju klara sig utan, men trist att inte kunna äta goda nyttiga frukter.Visst är det gott med ett eller två glas vin, det vill jag inte vara utan.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0