Roligt tidsfördriv

Varje gång jag skiljs från barnen blir jag en smula nedstämd. 
Inte kanske ledsen precis, för jag vet att båda är lyckliga och glada, men lite nedslagen blir jag allt.
Nu kommer det förhoppningsvis inte att dröja allt för länge tills vi ses nästa gång så det är förstås positivt.
 
För att inte längta och vara ledsen såg vi (ja maken var hemma ett par dagar) till att fylla helgen med roligheter.
Trevlig samvaro med goda vänner och ett par golfrundor, perfekt förströelse.
 
Maken var laddad, som vanligt.
 
Monica, mitt i svingen.
  
Fina vänner.
 
Söndagens caddies, ett blandat gäng.
 
För egen del spelade jag väldigt bra i lördags (35 p) men i söndags tappade jag spelet totalt (slutade på 24 p). Skriver ut mina poäng eftersom några vänner där hemma är nyfikna på hur det går, ja ni förstår att det är upp och ner.
Maken som numera har typ 17 i handicap spelar nästan alltid på det och får oftast bra poäng. Jag vann alltså inte ens i lördags för då fick han 38 poäng.
 
Nåja, det viktigaste är ju inte att vinna utan att ha roligt, eller hur?
 
I dag är jag glad, ett par glädjande besked hemifrån och ett mysigt barnhemsbesök gjorde susen för humöret.
 
 
 
 
 
Ruth i Virginia
2017-02-20 @ 12:54:06

Förståndiga caddies som har vett att täcka
sej från solens skadliga strålar.

Nånting för skandinavier att kopiera? :)

Svar: Visst är de förståndiga, på gränsen till hariga. Att de skyddar sig för solen beror oftast inte på att de är rädda för hudcancer eller andra otrevligheter, de tycker bara att det är väldigt fult att vara brun. Vi som å andra sidan är riktiga blekansikten vill vara vackert bronzefärgade, när ska vi människor vara nöjda?Trevligt att du hälsat på här hos mig, har sett dina pigga och rappa kommentarer hos andra :)
Anette

Ghugge
2017-02-20 @ 16:45:00
URL: http://Ghugge.blogg.se

Visst är det alltid lite ledsamt att skiljas åt men ni tog tag i saken och roade er en smula, bra där!
Golf ser härligt men svårt ut! Fina miljöer att vistas i..halva nöjet kan tänkas.
Hade fint!
Kram

Svar: Trevligt sällskap och som du säger vackra miljöer, det får i mitt fall vara viktigare än att vinna.Kram
Anette

Ditte
2017-02-20 @ 18:51:01
URL: http://dittemitti.se

Känner igen den där känslan av nedstämdhet från åren då vi bodde i Peking och döttrana eller någon av dem åkt hem och liksaså saknade jag barnbarnet Max. Men att ha trevligheter på gång skingrar ju tankarna till viss del.
Golf låter trevligt och umgänge med vänner också.
Och det viktigaste vad gäller golfen är ju att du har orligt och gör vissa framsteg. Eller????
Önskar dig en bra vecka.

Svar: Jodå, jag gör framsteg även om det går sakta. Har inte samma fallenhet för bollsporter som maken, men trevligt är det, oftast.
Anette

Ama de casa
2017-02-20 @ 19:42:26
URL: http://amacasa.wordpress.com

Avsked är ju aldrig kul, oavsett hur bra alla har det på varsina håll.

Fattar inte det där med golf, spelar bara minigolf nån gång vart 10:e år eller så. Hade kommit igång (ett spel), men då rasade golfhuset efter ett oväder och har stängt några månader innan det öppnar igen. Typiskt - när jag nu var på g! ;-)

Svar: Så typiskt, när du var på G.Kanske du kan testa igen?
Rasar klubbhuset eller om en gräsbrand drabbar din klubb då kan du ta det som ett tecken från ovan att du INTE ska spela golf.
Lycka till :)
Anette

Ruth i Virginia
2017-02-23 @ 05:11:02

Ja, jag vet det där om att inte vilja bli
mörkbrun. Bodde i Indonesien ett par år.
Samma där.

Sonen bor i Saigon och där ser man skolflickorna
på cykel med handskar, som går ända upp till
axlarna. Hatt förstås!

Svar: För att inte tala om alla hudprodukter innehållande "Whitening", en riktig storsäljare här.Går knappt att hitta någon utan.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0