Lugn inledning?

Yngsta dottern är på plats och resan gick bra. 
Igår (när hon kom) var hon pigg och väldigt pepp, inte skulle hon lägga sig och vila inte, trots att hon varit vaken i nästan 40 timmar.
 
 
Vi började med frukost på balkongen och en promenad i parken. 
- Härligt att röra på sig efter så många stillasittande timmar på planet. Nu är jag ännu piggare.
 
Ok, tänkte jag, bäst ändå att hålla sig i närområdet om det blir bakslag och tröttheten slår till.
Vi gick därför runt här i Asoke, en liten wet market och lokalt museum besöktes i rask takt.
Efter det fick hon lust att vänja sin svenskt bleka kropp vid lite sol.
- En stund vid poolen i solen, blir nog bra, mamma. Så jag inte bränner mig när vi ska till stranden.
 
Sagt och gjort. Vi tog på badkläder och gick ner till poolen. Badade och pratade. Efter en stund somnade hon men vaknade lika fort igen, hungrig.
 
Ok, då var det alltså dags för (sen) lunch. Vi gick till en trevlig salladsbar och blev mätta och belåtna, fortsatte till ett fik och drack lite kaffe. 
- Åh, vilken härlig miljö. Här finns ju hur många ställen som helst, vilken skillnad mot Örebro, även Stockholm ligger i lä. Kanske behöver jag faktiskt vila en stund nu.
 
Ok, vi gick hem till lägenheten på soi 18 och slappade lite. Nu somnade hon faktisk på soffan men efter bara en halvtimme var hon pigg och vaken igen.
Det gick någon timme sen blev hungern åter påtaglig.
Nu vågade jag inte gå mer än tvärs över gatan, lite orolig att hon skulle falla ihop.
 
 
 
Vi åt på Palm (vår närmaste restaurang), god thaimat som hon längtat efter.
Inte förrän vid 21.30 tuppade hon av och sov sedan gott hela natten.
 
Dagen har börjat lite i samma anda.
Frukost följt av ett motionpass (inte mitt påhitt) har nu resulterat i en förmiddagstupplur.
 
Inte för mig, jag sitter här och väntar på att hon ska vakna, hungrig på både mat och upplevelser.
 
Det här med jetlag kan verkligen se olika ut. 
Vi har haft en del Sverigebesök under åren, alla har de reagerat olika efter långresan och tidsomställningen.
 
 
 
Biggeros
2017-02-02 @ 09:21:53
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så efterlängtad och söt dotter du har. Jag förstår att komma igen tidsmässigt efter resan kan te sig olika.Jag förstår även att upplevelsen att träffas är obeskrivlig. Jag vet!!! Ta nu hand om varandra och njut av varandras sällskap. Många kramar🤗🤗

Svar: Det tar oftast något dygn innan resenärerna är som de ska 😉Men de har ju semester så det är bara att mjukstarta.
Det är underbart att ha henne här. Du vet hur det känns.
Kram och trevlig helg ☺
Anette

Mille
2017-02-02 @ 11:19:44

Skönt få veta att resan gått bra. Ha så trevligt, njut. Efter så många års studier, vara färdig och att kunna resa till er måste vara underbart. Ha så skönt o kramar till er alla.

Svar: Tack, tack.Vi ska mysa så mycket vi kan.
Ika hälsar tillbaka ☺
Anette

Ditte
2017-02-02 @ 15:21:33
URL: http://dittemitti.se

Så härligt att ha dottern på plats. Och så pigg hon var! Kan det månne vara åldern? En liten tanke bara...
Vilken fin dag ni fick och otroligt att hon orkade så mycket.
Maten såg så god ut och jag känner en klar saknad nu efter thailänds mat. Men jag ska laga lite själv på lördag då vänne rkommer och äter lunch.
Önskar er en underbar dag!
Och du! Dessa vackra orkidéer. Hade med mig ett gäng hem från Thailand i slutet av september.Helt klart min favoritblomma.

Svar: Du har nog rätt i det där med att åldern har betydelse 😊Kan förstå att du saknar maten och blommorna. Här kan man ju verkligen frossa i orkidéer de kostar nästan ingenting.
Lycka till med thaimaten på lördag och trevlig helg.
Anette

Marina
2017-02-03 @ 09:35:28
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Härligt! Ha nu en riktigt mysig tid tillsammans.

Svar: Tack, det ska vi försöka ;)
Anette

Stina
2017-02-03 @ 10:45:40

Å vad roligt att se Ika, hälsa och gratta till nya jobbet. Hoppas ni får några mysiga veckor tillsammans.
Snart ses vi i Olivetta, det ser vi verkligen fram emot.
Kramar till er alla.

Svar: Hon hälsar tillbaka.Vi ser också fram emot festen och att träffa er.
Det kommer att bli superkul <3
Anette

Lena i Wales
2017-02-04 @ 19:23:40
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Härligt att dottern kommit!
Men vilken energi, skulle nog ha svårt att leva upp till det tempot.
Vilken god mat!Älskar mat och detta ser underbart ut!
Ha det så trevligt tillsammans!

Svar: Det är inte lätt att hänga på den yngre generationens tempo man får göra så gott man kan. Thaimaten är god och blir bra på bild.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0