Vem behöver gym när det finns blötsnö?

I morse vaknade många av oss upp till ett vackert, vitt landskap.
Temperaturen här i Östergötland har legat runt nollan hela dagen och snön har fortsatt falla, av och till.
 
 
Det blir rätt tungt att skotta när snön är blöt och även om det inte kommit några mängder av snö fick jag mig ett rejält träningspass. Jag kommer säkert att vakna med träningsvärk i morgon.
 
Här i vår stadsdel är det sig ganska likt, vår gata är den sista som plogas, så har det alltid varit.
Vi brukar säga att vi bor på "gatan som plogen glömde".
Kanske hoppas kommunen på att allt ska smälta bort till i morgon, vilket inte är helt otroligt.
 
Det lite konstiga är att alla cykelbanor är både plogade och saltade men inte gator eller trottoarer.
 
Nej, nu ska jag ut och salta på min lilla backe.
Jag väntar nämligen på leverans från en möbelfirma och eftersom flyttbilen hade såna besvär förra tisdagen är det bäst att det åtminstone är halkfritt på infarten annars kanske det slutar med att bilen rutschar ända in i köket.
Hur kul vore det nu när det lackar mot jul? 
 
 
 
Ditte
2017-12-12 @ 20:10:32
URL: http://dittemitti.se

Även om jag cyklar en del (dock inte vintertid) så tycker jag nog att trottoarer borde plogas och saltas före cykelbanor. Undar hur de som bestämt här tänker...
Ja, att du fått rejäl styrketräning förstår jag. Och visst är det roligare att motionera i frisk luft än inne på ett svettigt gym...
Bra jobbat!

Svar: Ja, jag tänker att även cyklisterna måste ju nyttja gator och trottoarer. Cykelvägarna finns ju oftast inte precis utanför huset utan de/man måste ta sig fram till cykelvägen för att kunna cykla ;)
Anette

Ama de casa
2017-12-13 @ 19:10:52
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jobbigt med blötsnö - snö ska vara fluffig!!!

Vi bodde också på en gata där plogbilen kom först när snön smält bort... HUR slirigt och isigt som helst blev det innan våren till slut kom (och med den plogbilen ;-) ).

Ha en finfin Luciakväll!

Svar: Visst är snö bäst när den är lätt och fluffig.Så plogen sköter sig alltså dåligt på fler ställen. Konstigt, när den så sällan behöver jobba.
Anette

Veiken
2017-12-14 @ 05:27:38
URL: http://veiken.se

Vitt, vitt, vitt! Blötsnö dessutom. Hoppas att du håller dig på benen.
Har ni flyttat till Sverige för gott eller är ni på ett lite längre besök??
Svar: Vi äger vår lägenhet här och försöker undvika mörker, snö och kyla så mycket som möjligt!

Svar: Ja, tyvärr håller sig blötsnö sällan vit så länge, den blir snabbt solkig.Vi/jag är bara i Sverige några veckor, återvänder till Bangkok efter nyår.
Du åker till värmen och jag till kylan, man längtar alltid efter det man inte har, märkligt.
Anette

Lena i Wales
2017-12-14 @ 09:02:24
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Även Wales har haft mycket snö, tro det eller ej, men nu är det mesta borta och regnet tog över.
Har hört att många i Sverige klagar över skottning, då har de inte varit i Wales, hi,hi!!!!
Ha det skönt i Sverige!

Svar: Idag har det töat rejält så många kunde nog struntat i skottandet, men man vet ju aldrig, fryser det så blir det glashalt.Ni har väl inte ofta vit jul antar jag men läste att det varit rejält vinterväder ett par dagar.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0