Min egen hustomte

Det var drygt tre veckor sedan vi sågs senast, min hustomte och jag.
Nu är han i alla fall här och kan fixa sådant som jag inte lyckats med.
Ibland räcker det med några sekunder så har han löst problemet och det är i mina ögon mycket beundransvärt.
 
Att jag hittar lite verktyg i varje vrå, det får jag stå ut med.
 
Gamla tiders hustomtar belönades med en gåva i typ av lite mat eller en öl som sattes intill huset.
Tror faktiskt att jag ska koka lite gröt till min tomte, kanske ska jag också hälla upp en svalkande öl, eller vad tycker ni? Det kan han väl vara värd.
 
 
 
 
 
Mille
2017-12-19 @ 16:46:00

Så skönt att din jultomte anlänt. Tror han längtat efter tomtemor oxå. Kanske en lite whisky skulle smaka för tomten. Och givetvis gröt.

Svar: Nu väntar vi bara på resten av julfirarna, välkomna <3
Anette

Ditte
2017-12-19 @ 23:14:50
URL: http://dittemitti.se

Så bra att hustomten har anlänt! Och fint att få hjälp med en del bestyr. Lite gröt, on timten nu tycker om det är helt rätt eller om det är annat som smakar bättre så kör på det. En öl, efter allt jobb svalkar alltid.

Svar: Det gäller ju att hålla honom på gott humör, så en öl får det bli.
Anette

Ama de casa
2017-12-20 @ 10:45:28
URL: http://amacasa.wordpress.com

Klart att tomten ska ha en bira! Eller kanske en sån där drickbar skruvmejsel :-D

Svar: Ja, bra idé, klart han ska ha nåt skruvat :)
Anette

Veiken
2017-12-21 @ 07:10:02
URL: http://veiken.se

Duktiga hustomtar är guld värda. Dom ska man vara rädd om. Klart han ska fukta strupen med något han gillar!

Svar: Så sant!
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0