Hem ljuva hem

Mitt hem är min borg. Egen härd är guld värd.
Borta bra men hemma bäst.
Det finns många talesätt som lovordar hemmet.
Här ser ni vårt hem i både vinter- och sommarskrud.
 
För några dagar sedan återvände jag, tillfälligt, till mitt riktiga hem, i Linköping.
Det var med glädje jag vek in på gatan där vi bott i många år. Tanken var, och är, att jag ska ställa huset i hyfsad ordning så att vi kan fira jul här.
 
Glädjen kom av sig när jag öppnade dörren. Huset har stått helt tomt en tid och ville väl protestera för att vi lämnat det vind för våg, inte helt sant, världens bästa grannfru och ett par goda vänner har tittat till det.
Hur som helst, villan var kolsvart, flera säkringar hade gått. Grannfrun kom med stege och ficklampa och jag fick igång några funktioner.
Flyttlasset med vårt bohag som varit magasinerade i 3,5 år kom i tisdags, också det var lite besvärligt men de trevliga flyttgubbarna klarade biffen.
Nu är möbler på plats, de flesta kartonger uppackade, ett smärre antal får vänta på bättre tider.
Viss belysning finns men maken kommer väl att få hjärtsnörp när han får se alla kablar på svaj.
Nåja, nåt ska väl han göra när han kommer.
I dag ska jag plocka och sortera samt kurera mig från en ny dum snuva.
Vem har tid att vara förkyld i adventstider, inte jag i alla fall.
Amanym
2017-12-08 @ 09:57:47
URL: http://amacasa.wordpress.com

Ser väldigt fin ut, din borg :-) Hoppas det kommer att gå smidigt att komma i ordning :-)

Ha en fin fredag!

Ama de casa
2017-12-08 @ 09:58:43
URL: http://amacasa.wordpress.com

Blogg.se är DUM! Man verkar bara få kommentera med sitt riktiga namn en gång, testar att bli mig själv igen...

Svar: Det verkar vara strul med kommentarsfältet IGEN.Vet inte vad som pågår. 😊
Anette

Blogg
2017-12-08 @ 13:19:30

Test

Ditte
2017-12-08 @ 16:24:09
URL: http://dittemitti.se

Mycket att stå i är det efter att ha varit borta så länge. Men också roligt att på nytt flytta in i ert hem. Skönt med dhjälpsamma flyttgubbar men det är ju mycket ändå som ska ordnas. Hoppas din förkylning snart drar vidare för den tar ju på krafterna.
Så fint huset ser ut och än finare blir dte ju nu.

Svar: Tack, Ditte. Idag är jag pigg som en mört. Har klättrat på stege och rensat hängrännor, härligt med lite kroppsarbete, det är jag inte van vid, längre.
Anette

ajlimullersandvik.blogg.se
2017-12-09 @ 10:45:31
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Fantastisk läsning, måste vara en märklig upplevelse! Hur länge ska ni vara inLinköping?

Svar: Jag är här hela december, resten av familjen kommer till jul.Sen bär det av till Bangkok igen.
Anette

Marina
2017-12-09 @ 16:38:31
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Härligt att komma hem till ett sådant vinterland! Här har vi ingen snö alls!

Malin
2017-12-09 @ 19:30:39

Oj,oj,oj. Du har en hel del att göra. Hoppas allt går bra och att du frisknat till.

Anette
2017-12-09 @ 19:33:06

Tyvärr går det för tillfället inte att kommentera här om man använder mobil. Från dator funkar det bra.
Felsökning pågår.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0