Svensk sommar när den är som bäst.

Jag har förstått att vädret den här sommaren varit lite så där, här hemma i Sverige.
Den senaste veckans väder kan man dock inte klaga på.
Jag har varit utomhus mest hela tiden. I Stockholm, Nyköping och nu i Karlskrona.
Att få umgås med döttrarna, mamma och mina syskon med familjer är underbart.
 
Mamma och jag har som vanligt haft det mysigt. Vi har promenerat en hel del och hon har visat mig platser i Nyköping som jag aldrig tidigare sett.
 
Här, i Karlskronas skärgård befinner jag mig nu.
 
I går kväll åt några av oss en "delikatess". Min yngste bror från Norrland är nämligen också här så kvällens måltid blev en salig blandning. Surströmming med tillbehör, korv med bröd, grillmat och pastasallad och slutligen kräftor. Observera att vi faktiskt dessutom fick i oss lite thaiöl.
 
Bild från vår tidiga morgompromenad, Anders och jag, innan resten av gänget vaknade.
 
Vi blev lite varma efter promenaden så vi tog ett morgondopp före frukost.
Bra start på dagen.
Nu inväntar vi resten av släkten och middag på stan.
 
Ditte
2017-08-12 @ 00:19:52
URL: http://dittemitti.se

Så fina dagar du har! Och jag tycker inte alls att vädret hemma i Sverige där befunnit mig varit "så illa". Tittade efter och vi har suttit ute och ätit middag på balkongen fler kvällar i juli än vad vi gjorde förra året. Men jag tror vädret varierat en hel del... Skåne verkar ha haft otur.
Mysigt att träffa de "dina" och då går det ju fint även med surströmming. (Inte min grej.... )
Önskar er fortsatt fina dagar.

Svar: Det verkar som att vädret varit väldigt olika, vårt land är ju rätt avlångt.Surströmming är nog inte riktigt min grej heller men man måste ju prova på.
Härliga dagar har vi sannerligen 😀
Anette

ullie
2017-08-12 @ 02:34:14
URL: http://weberskold.blogg.se

va härligt med pool ja regnar det inte är det ok väder ändå
fin lördag

Svar: Visst är det härligt med pool, lite lyxigt att kunna bada så där efter morgon promenaden.
Anette

Ia
2017-08-12 @ 09:35:11
URL: http://iamittilivet.wordpress.com

I Skåne har vi slutat vänta på sommaren, det blir ingen i år. Vi har en fantastiskt vacker natur som prunkar och grönskar. Allt växer över sina bredder av varmt, fuktigt väder. Jag har annnu inte varit på stranden (kom till Österlen i midsommar). Var i Karlstad förra veckan, de vattnar sina trädgårdar! Vädret är verkligen olika och väldigt lokalt denna sommar!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0