Arrivederci

Nu är det dags att lämna Italien och resa till Sverige.
Jag kommer att vara där en tid för jag har lite att göra innan jag återvänder till Bangkok den 7:e september.
Jag har nu spenderat drygt nio veckor här nere och det har varit en fantastisk tid, både själv och tillsammans med familj och vänner.
 
Jag har lärt känna byn och byborna på ett nytt sätt.
Nu har ju, som ni vet, inte bara hängt i byn.
Jag har varit i små franska byar och städer, Monte Carlo och inte att förglömma..... resan till Toscana.
 
 
I Toscana besökte vi förutom Florens, Siena och Pisa, några vingårdar längs Strada Chianti. Vissa inköp gjordes naturligtvis.
 
Nu när det är dags att åka hem kommer jag förstås att sakna mina morgonpromenader i olivlundarna.
Vissa dagar har vi fått gåvor i form av tomater och zucchini av morgontidiga odlare på vägen.
 
Lugnet vid Bevera en tidig morgon.
 
Det har varit en underbar tid och vi har haft så många besökare i år som verkligen förgyllt vistelsen än mer.
Nu ser jag fram emot några veckor i hemlandet.
Arrivederci.
 
 
 
Malin
2017-08-02 @ 08:07:50

Du verkar haft en helt underbar sommar.

Svar: Verkligen och den är ju inte över än. Nu ska jag turnera lite i Sverige innan det är det är tid för Bangkok. Startar i Stockholm 😃
Anette

Ditte
2017-08-02 @ 16:56:00
URL: http://dittemitti.se

Jag är glad att du så fint delat med dig av er vistelse och jag har njutit av varje inlägg. Och visst kan jag också känna längtan till denna trakt av Italien. Absolut!
Välkommen till Sverige.

Svar: Tack för fina ord.Ska bli kul att vara här ett tag.
Anette

Anders
2017-08-03 @ 17:33:53

Det viktigaste av allt denna sommaren, du har druckit Fernet Branca å uppskattat det ;-)

Svar: Druckit i medicinskt syfte, två gånger. Gillar inte så det jättemycket.
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-08-03 @ 21:30:36
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Gu så härligt det ser ut! Rena landet, så där rustikt som det liksom ska vara.

Svar: Äkta och okonstlat.
Anette

FREEDOMtravel
2017-08-04 @ 07:44:23
URL: http://www.freedomtravel.se

Låter härligt att spendera lite mer tid på det sättet! Då hinner man ju lära känna platsen på ett annat sätt och också komma ner lite i varv ;)

Svar: Ja, för min del var det en perfekt tidpunkt, inte för att varva ner, passar ju bra nu när jag inte jobbar. Känner mig mer som en riktig bybo efter alla dessa veckor.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0