Utflykt

Ett bra sätt för att skingra tankarna är att hålla sig sysselsatt. Ett annat är att vistas i naturen.
Att göra en utflykt kan vara en god idé.
 
Khao Yai, är en nationalpark som ligger ca 20 mil nordost om Bangkok.
Det tar bara ett par timmar att ta sig dit med bil från Bangkok.
 
 
Det här vattenfallet heter Haew Suwat och är faktiskt känt. Det var nämligen här de spelade in delar av filmen The Beach med Leonardo diCaprio.
Nu var det lite klent med både vatten (det var ett tag sedan det regnade) och filmstjärnor när vi var där. 
 
Men en snygging fanns där.
Inte iklädd badbyxor, men ok. Vattnets färg lockade ändå inte till bad. 
 
Jag läste innan vi for att det varnades för brunstiga och aggressiva elefanter i skogen, men det enda vi såg var spår av trampdynor och röriga elefantmagar.
Här finns en hel del vilda elefanter och det cirkulerar ofta filmer på nätet på elefanter som går till attack just härifrån. För ett par veckor sedan fick ett par turister dryga böter efter att ha retat upp en elefanthane. De hade själva filmat händelsen och delat filmen på facebook, graverande bevis ;)
 
Några djur stötte vi på, här en Sambarhjort.
 
En ödla av okänt ursprung.
Någon som vet dess namn?
 
Vackra fjärilar fanns det gott om.
 
 Maken har inte varit på resa under veckan som gick och fina väninnor har sett till att underhålla mig på olika sätt. Det blev därför en helt ok vecka.
Längtar förstås hem till barnen, syskonen och min mor.
Resan hem är nu bokad, ska bara förnya mitt visum, annars blir det lite krångligt när jag kommer tillbaka till Bangkok. 
Om ett par dagar bär det av.
 
 
 
 
Carina
2017-04-23 @ 03:22:05

En fin utflykt i naturen.
Elefanter hade förstås varit häftigt att se men kanske var det tur att ingen aggressiv hanne dök upp på vägen.

Biggeros
2017-04-23 @ 15:00:53
URL: http://biggeros.blogg.se/

Härligt att resan är bokad och klar🤗
Ja, någon elefantmamma med sitt barn hade jag försökt att undvika. Visst är elefanter fina men på håll=)

Svar: Ja, nu är det snart dags för hemfärd och det känns bra.Elefanter är oftast fredliga men blir de trängda, retade eller arga så kan de bli farliga. De är ju så enormt stora.
kram
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-04-23 @ 17:44:14
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Ödlan, kan det vara en sådan här: http://reptile-database.reptarium.cz/species?genus=Calotes&species=mystaceus

Här var en intressant sida för dig, kanske: https://bangkokherps.wordpress.com/ I alla fall när du kommer tillbaka.

Det är så himla härligt att höra att folk åker dit! Hur kan man vara så puckad att man retar upp en elefant? Och DESSUTOM skryter om det?

Svar: Tack Emma, nu ska jag i fortsättning försöka sätta namn på ödlorna jag fotar.Visst kan folk vara oerhört korkade. Hur vågar man ens bråka med en elefant och varför vill man någonsin göra det?
Anette

Ditte
2017-04-23 @ 22:06:00
URL: http://dittemitti.se

Vad trevlit med en utflykt och ett bra sätt att för ett tag skingra tankarna. Har antecknat nationalparkens namn och kanske kan det bli ett besök där vid tillfälle.
Fint att du har din man hemma och fina vänner spm kan stötta dig och få tankarna skingrade för ett tag.
Elefanter har jag stött på i vilt tillstånd både i Thaoland och på Sri Lanka och det vill till att vara försiktig.
Skönt att du har biljetter ordnade hem.
Många tankar till dig.
Kram!

Svar: Nationalparken är absolut värd ett besök, här finns bl.a många fina vattenfall, men åk inte dit vid under den här årstiden. Åk förresten överhuvud taget inte till Thailand i mars, april och maj. Elefanter är riktigt häftiga djur, eller hur?
Anette

Ama de casa
2017-04-24 @ 18:44:48
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vad fint det såg ut att vara där i nationalparken! Men vilka dårar som retade upp en elefant?

Hoppas du får det toppen både i Sverige och i Italien :-)

Svar: Eller hur, reta en elefant, hur dum kan man vara?Tack, jag hoppas och tror att våren och sommaren kommer att bli toppen.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0