Ett par små anmärkningar

Dagens besök på Samitivej Hospital är nu avklarat.
Besiktningen gick igenom med endast några små anmärkningar.
 
Blue is the new color.
Den här klädseln har vi (och många med oss) vandrat runt i under hela förmiddagen.
Om maken ser suddig ut beror det nog på att han, eller fotografen, skakade av hunger och törst.
 
Vi har aldrig varit på den här typen av hälsoundersökning tidigare och jag måste säga att den var omfattande.
Blodprover, urinprov, ögonkontroll, röntgen, ultraljud, mammografi, gynekologisk undersökning, EKG, olika typer av blodtryck mm har kontrollerats.
Jag har ett par svaga punkter och som väntat hittades dessa
 
Jag har, och har under många år haft en fet insida. Tyvärr är detta ärftligt och inte så lätt att påverka.
Fick med mig en broschyr om vad jag bör och inte bör äta, inga direkta nyheter, råden har snarare passerat giltighetsdatum ;)
Jag sa ingenting om min professionella bakgrund utan tackade och tog emot, som en duktig patient.
 
 
Att äta sunt och motionera är naturligtvis aldrig fel och det är bra att få en påminnelse om hur man bör leva för att förhoppningsvis få vara med i många år.
 
 
 
 
Ditte
2016-09-05 @ 21:05:27
URL: http://akker.blogg.se

Skönt att besiktningen gick helt ok. Och roligt att du dolde din profession.
Vi var på liknande besiktningar i Peking vartannat år och sjukhusets engelska kunskaper var inte direkt i fas hos alla. Makens glasögon var inte bra och när han skulle säga bokstäverna såg han inte utan jag sa på svenska vilka de var. Nya glasögon var i antågande...
Vet ju att detta med en "fet insida" kan vara ärftligt, maken har också en.
Men i stort sett är ni felfria- Bra så!

Svar: De är ju verkligen grundliga i sina undersökningar, letar nästan efter problem.Nu är vi i alla fall körklara ett tag till :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0