Bangkoks bakgator

Jag gillar att promenera vid sidan om Sukhumvit, på de små subsoierna.
Här är allt lite ruffigare och skitigare men oftast ganska trevligt.
 
De mobila gatuköken finns överallt och då menar jag verkligen överallt.
Man behöver aldrig gå hungrig och maten är nästan gratis.
 
Jag slutar aldrig förvånas över hur man kan bo.
Det här är ett ganska hyfsat boende.
 
Ofta arbetar man vid sin bostad.
 
Den här glade tv-reparatören var en trevlig prick.
 
Kvinnan på bilden har stängt ner sin matvagn för dagen, nu återstår disk och rengöring.
 
Här går inte längre några tåg men rälsen uttnyttjas ändå som transportsträcka och folk bor utmed den gamla järnvägen.
På vissa ställen kommer fortfarande ett tåg emellanåt och då är det bråttom att flytta sina tillhörigheter en bit från rälsen. Det är fascinerande att se hur snabbt ägodelar flyttas fram och tillbaka.
 
Vi har haft en härlig helg med golf och sen festlig lördagsnatt.
Richard spelar golf idag också men jag passade på att promenera och studera smågatorna i närområdet.
 
I morgon ska maken och jag besiktas.
 
 
 
FREEDOMtravel
2016-09-04 @ 09:18:31
URL: http://www.freedomtravel.se

Många i världen lever ju så totalt annorlunda mot vad vi gör. Ibland undrar jag vad det är som gör att vi, som har det så bra på så många sätt, inte verkar förstå att uppskatta det?
SV: Om du kommer förbi här nån gång så kom gärna och knacka på och se om vi är hemma ;) Vi är 40 husbåtar/flytande villor här och alla bor här året runt.

Svar: Det vore verkligen spännande att få titta in i ett båthem. En vacker dag står jag utanför er dörr. :)
Anette

Ditte
2016-09-04 @ 20:33:19
URL: http://akker.blogg.se

Bangkok är ju en så mångfacetterad stad och där lyx på ena sidan gatan blandas med mycket mer spartanskt på andra sidan. Verkligen kontrasternas stad. Har också vandrat en del på subsoierna och förundrats över hur anpassningsbara människor är. Och så vänliga.
Tack för denna tur med fina bilder.

Svar: Ja, stan har många sidor, liksom de flesta storstäder. Det är kanske kontrasterna som gör Bangkok så fascinerande. Antar att du upplevde Peking på liknande sätt.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0