Äntligen!!!

Efter två års tragglande har jag äntligen lyckats med en golfrunda som ger officiellt handicap.
Gissa om jag är glad?
Inte för att det spelar så stor roll här i Thailand, det kommer kanske mest att innebära att jag förlorar alla våra interna tävlingar. Väl hemflyttad till Sverige är det desto viktigare. Om man inte kommit ner till 36 får man inte ens spela på alla banor.
Det roliga är att Sofia, som precis flyttat hem till Linköping, messade härom morgonen och meddelade att hon också lyckats. Vi har båda kämpat ett tag och äntligen har det givit resultat.
 
Fortfarande finns det hög förbättringspotential.
Jag måste antingen se till att undvika bunkrar eller bli bättre på att komma ur dem.
 
Annars rullar det på här i Bangkok. Jag umgås med damerna, försöker motionera (blev ju tvungen att vila lite efter förkylningen) och njuta av tillvaron.
 
Regnperioden är nu som mest intensiv och det regnar mycket mer i år än det gjorde både 2014 och 2015. Inte för att det spelar så stor roll, det är varmt ändå och solen tittar fram ibland.
 
Så här mörkt var det i onsdags eftermiddag.
 
När det blixtrade, vilket det gjorde varannan minut, blev det genast ljusare.
 
På måndag ska vi ut på en ny resa, till ett land som jag inte varit i tidigare. Det är ett land som varit hårt drabbat av naturkatastrofer och dessutom lär ha en ganska hög kriminalitet, så det gäller att vara försiktig.
En ledtråd, flygresan går österut och tar ca 4 timmar.
Det ska bli spännande.
Ghugge
2016-09-23 @ 15:17:15
URL: http://Ghugge.blogg.se

Grattis till din golfkarriär (ler) Trägen vinner!
Spännande med resan er men inte kan jag gissa var!
Följer mysteriet med spänning😉 Trevlig helg!
Kram

Svar: 😊 Tack, tack och trevlig helg på d ig också.
Anette

Ditte
2016-09-23 @ 23:53:02
URL: http://akker.blogg.se

Grattis till ditt golfhandicap! Skönt att "trägen vinner".Du har ju kämpat på bra. Och nu kan du ju bara bli bättre!
Resa! Trevligt! Hmmm, kan det vara Filippinerna månne?
Spännande att se.
Önskar er, vart det än bär av, en trevlig resa och ser fram emot att få följa med.
Är det Filippinerna ni ska besöka har jag som hastigast varit i Manilla för vidare färd till ön Boracay på semester.
Ha det bra!

Svar: Tack, jo jag har verkligen varit envis och.... plötsligt händer det :)Filippinerna är rätt, den här gången blir det bara Manila, maken hinner inte ta sig utanför stan. Ett par av våra vänner ska snart flytta dit så vi kommer att få anledning att återkomma och då blir det sol och bad, inte bara storstad. Hoppas du haft en bra helg och inte bara saknat familjen :)
Anette

Mille
2016-09-24 @ 11:29:02

GRATTIS. Trevlig resa vart det nu bär. Kram till er båda.

Svar: Tack, det var skönt att det släppte och att jag nu kan kalla mig "golfare".Hoppas ni har det bra hemma i Motala. :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0