Ämlig

Det är så jag känner mig. Har haft ont i halsen några dagar och i natt bröt infektionen ut ordentligt.
Vi var sex damer som skulle spelat golf idag men i morse var fyra av oss sjuka.
 
Lite C-vitaminer ska intas.
 
Jag ägnar dagen i sängen och framför datorn och hoppas att jag hinner bli bättre tills på fredag.
Då ska vi nämligen ut och resa, en weekendtripp till ett grannland.
Landet vi ska besöka gränsar, förutom till Thailand, till Myanmar (Burma), Kambodja, Vietnam och Kina.
Landet saknar kustremsa men den mäktiga Mekongfloden flyter genom landskapet.
Vilket land tror ni vi ska besöka?
 
Idag fyller vår yngsta dotter 23 år. Grattis älskling :)
Vi kan förhoppningsvis höras/ses på Skype i kväll (min tid) för det dröjer ju ända tills jul innan vi ses igen.
I år är planen att maken och jag åker hem till Sverige för att fira jul. En stuga i fjällen är hyrd så vi hoppas på en vit jul.
Dessutom blir det en mindre släktträff i mellandagarna då familjen på Hasslö dyker upp. De har hyrt ett boende nära "vår" stuga.
 
Nu ska jag jobba vidare på att kurera mig.
 
 
 
 
Ditte
2016-09-07 @ 08:59:36
URL: http://akker.blogg.se

God morgon! Trist att du är dålig! Men c-vitaminer och ingefära kan kansk eskynda på tillfrisknandet.
Är själv fortfarnde genomförkyld.
Det verkar som om ni ska en tur till Laos- Låter spännande och roligt! Ett land jag inte besökt.
Hoppas på rapport.
Stort grattis till din dotter som fyller år och hoppas hennes dag blir bra trots att ni inte är med direkt och firar på plats.

Svar: Helt rätt, Ditte, vi ska till Laos. Både maken och jag försöker nu bekämpa bacillerna som satt sina klor i oss. Naturligtvis kommer en rapport från Laos. Krya på dig
Anette

Mille
2016-09-07 @ 14:29:02

Krya på er båda två. Hoppas att ni får en trevlig tripp. Ser fram emot en reserapport.

Svar: Tack, tack. Rapport kommer 😊
Anette

Biggeros
2016-09-08 @ 11:08:17
URL: http://biggeros.blogg.se/

Du får kurera dig med mycket C-vitaminer precis som jag. Här försöker jag bli av med en ihärdig influensa 😣😣 Är väldigt nyfiken på var ditt resmål blir... låter som en mysig tripp likaväl som er julweekend. Kramiz

Marina
2016-09-08 @ 11:32:36
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Usch då - krya på dig! Ser fram emot en rapport från Laos, ett land dit jag inte varit men funderingar finns på ett besök.

Svar: Mår redan bättre, tack. Det ska bli riktigt spännande att åka till Laos. Vi kommer bara att hinna med ett ställe eftersom vi bara har helgen på oss. Hoppas det inte blir för kort men i så fall får vi väl återkomma.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0