Små fiskebyar

Förutom promenader, golf, sällskapsspel och goda måltider gjorde vi under dagarna i Huay Yang också ett par utflykter på motorcykel.
Att ta sig fram på motorcykel får en att känna sig "levande", man är nära naturen och det är lätt att stanna till när man vill.
Hyra en motorcykel under två dygn kostade 300 THB (ca 75 kr).
 
Här har vi stannat till vid en bensinstation för lite påfyllning.
 
Pumparna ser ju inte ut som man är van vid.
 
 En tripp gick till Tapsakae,  en liten by strax söder om Huay Yang.
Det var så härligt att sakta åka genom landsbygden och utmed havet.
En känsla av äkthet.
 
Här torkas småfisk.
Människorna som bor i de här trakterna lever ett väldigt enkelt liv.
Ett liv som de verkar lyckliga och nöjda med.
 
 
En typisk thailunch i en liten fiskeby.
Seabass (havsaborre), tillagad med massor av vitlök och chili, ändå inte särskilt starkt.
 
Efter måltiden fick vi vänta en stund eftersom en rejäl regnskur drog in över byn.
 
Det finns inget dåligt väder om man har bra kläder.
 
Bilderna nedan är tagna i Huay Yang, i den lilla hamnen.
 
 
 
Dagens fångst av krabbor.
 
  
 
Det var en fin helg, trots vädret, med mycket frisk luft och trevlig samvaro.
Långt från Bangkoks buller och smog.
 
Nu är det storstaden som gäller ett par dagar, ska turista med Charlotta som anlände i går.
Sedan bär det av mot havet igen.
 
 
 
Fröken Rödlök
2016-10-26 @ 06:59:14
URL: http://www.mizca.se

Smart sätt att ta sig fram på, och inte dyrt heller märker jag. Man vill ju ändå se mycket när man är iväg! Det var roligt att du visade bensinstationen, väldigt annorlunda :)

Psst ... Jag raggar lite röster för att vinna Månadens blogg hos Sofia - vore glad om du ville rösta!
Gör du det, tackar jag genom att länka dig i min blogg oavsett om jag vinner eller ej men glöm då inte att lämna en kommentar så jag vet det :) Sorry för detta sättet att ragga på! =) http://sofiawerlin.se/2016/october/manadens-blogg-rostning-2.html
Tack!!

Ditte
2016-10-26 @ 18:20:38
URL: http://akker.blogg.se

Jättetrevligt att få se mer av Huay Yang och att följa med er på mc tur. Vi hyr alltid mc när vi är i Thailand (Ja, inte i BKK då) och det är så roligt att ta sig runt.
God mat och trevliga upplevelser.
Fina blider som lockar!
Lycka till med turistandet och kul att se vart det bär av mot havet nästa gång.

Svar: Ett perfekt sätt att ta sig runt på landsbygden.
Anette

Marina
2016-10-27 @ 04:26:14
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Underbart att dessa platser finns kvar och att inte allt är totalt exploaterat och turistanpassat!

Svar: Ja, det är kul att få de denna del av Thailand
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0