En förmiddag i de finare salongerna

...eller rättare, där man blir finare.
 
 
Själva sinnebilden av en icke arbetande, medföljande expat är väl att hen (glöm inte att det nuförtiden finns både män och kvinnor som följer med sin respektive på jobbuppdrag), är solbränd, välfriserad (om du inte har något hår på huvudet finns det andra delar att frisera), välmanikyrerad (här är det inte alls ovanligt att männen tävlar om titeln "Bangkoks lenaste händer") och om du bor i Thailand, har hemmet fullt av orkidéer.
 
Sedan en tid tillbaka har mitt utseende och hem fått ringa uppmärksamhet, vilket jag nu ska råda bot på.
Förmiddagen har spenderats i skönhetssalonger.
Pälsmössan, som var en aning vildvuxen, har ansats och likaså naglar på händer och fötter.
Det gamla avskavda lacket är bytt mot nytt i en sober svart färg. Jag valde en neutral grå färg men fick svart, nåja det är ju snart halloween.
 
I morgon ska det inhandlas blommor och till helgen hoppas jag solen tittar fram och att jag ligger på en sandstrand där min numera bleka lekamen kan få en lite mer bronsfärgad ton.
 
Allt detta gör jag för att mina kommande besökare inte ska bli besvikna, klart att de ska få träffa en äkta "lyxhustru".
 
P.S Kanske jag borde komplettera hemmet med några fler "tassels".
     Vad tycker ni?
 
Ghugge
2016-10-17 @ 14:45:11
URL: http://ghugge.blogg.se

Hej Anette!
Lyxhustru (ler) jajamen!
Ibland är det bara så skönt att få ägna lite tid åt att göra sig fin men jag sköter det själv mestadels. Håret har jag svårt att lita på att någon kan ta hand om så det växer nästan fritt däremot fotvård och nagelvård vore fint att få gjort av någon..vi får se vad det lider!
Hoppas du får det trevligt med dina vänner!
Kram G

Svar: Massage, manikyr och pedikyr är lyx man kan unna sig här. Det är så mycket billigare än hemma i Sverige. Dessutom gör nästan alla det.
Anette

Malin
2016-10-17 @ 15:19:15

Absolut fler tofsar, man kan inte få för många 😁

Svar: Hahaha, nja jag vet inte det.
Anette

Marina
2016-10-18 @ 02:51:56
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Usch, jag är nog en rätt usel lyxhustru egentligen- undantaget champagnen och pralinerna vid poolen då förstås ;)... Jag har aldrig(!) gjort någon pedikyr, och manikyr har jag bara fått till en gång (på Bali) och antalet blommor i lägenheten är noll... Nej, jag är nog inget bra på det här, men kul är det och å andra sidan har jag ju bara haft sju år på mig ;)

Svar: Jag är rätt usel jag med, men tala inte om det för någon ;)
Anette

Ditte
2016-10-18 @ 22:28:13
URL: http://akker.blogg.se

Jag saknar verkligen manikyr som jag gjorde i Peking varje vecka och pedikyr och fotmassage varannan vecka. Däremellan skön helkroppsmassage.(Jodå jag jobbade...)
Lyxigt? Tja, men det är överkomligt och väldigt skönt och är något som finns med i den asiatiska kulturen.
Kanske kan fler orkidéer ersätta "tassels"? Eller tassels i form av orkidéer
Hoppas nu att ni kan få njuta lite av sol och bad till helgen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0