Turist i stora staden

Vår gäster är absolut inga noviser när det gäller att resa.
Bägge paren är välberesta och gillar att se sig omkring, de är öppna och nyfikna på omvärlden.
De har varit i Thailand tidigare men ville passa på att återkomma medan vi bor kvar.
  
De båda männen i sällskapet är dock inte så roade av storstäder men jag hoppas och tror att de fann dagarna här i Bangkok givande.
 
En del sightseeing blev det.
 
Här är vi på väg upp på The Golden Mount till Wat Sakhet. Ett tempel som varken jag eller maken tidigare besökt. De mest kända templen var i helgen fulla av thailändare som kommit från hela landet för att lämna en sista hälsning till sin framlidne kung.
 
 
  
Den gyllene stupan högst uppe på kullen.
 
Utsikt över en del av staden. Långt bort vid horisonten till vänster i bild kan man skönja Rama VIII Bridge.
 
 
Vi gjorde en båttur på floden Chao Phraya och några klonger, stannade även till på en floating market (Taling Floating Market) där vi åt lunch.
 
Ett par takbarer (Sirocco och Long Table) och en radda med restauranger (Lean on Tree, P-Kitchen, The Palm mfl) har naturligtvis bevistats.
 
 
Lite shopping, en cykeltur (läs om Bangkok by bike HÄR) och en golfrunda hann vi också med.
Sista kvällen i Bangkok fick de dessutom hänga med på lite thaifirande, Loy Krathong.
 
Kvartetten vilar nu upp sig på Koh Chang, de är ju, till skillnad från mig, hårt arbetande svenskar och befinner sig på semester.
Om ett par dagar sluter vi upp vid sandstranden.
 
(Bilderna är ett hopplock från gästernas mobiltelefoner, facebook och min kamera).
 
 
 
Marina
2016-11-16 @ 10:21:23

Det är ju alltid kanon att få upptäcka platser tillsammans med någon som har lite "inside information" och kanske få sig sådant till livs som man inte får annars och som man inte alltid hittar i guideböckerna.

Svar: Det stämmer. Alltid lättare att turista med en guide man känner.
Anette

Ika
2016-11-16 @ 11:26:05

Ni är så fina hela bunten, man blir glad av att se bilderna! Hälsa till alla och ha så roligt 😘

Svar: Tack gumman, det ska jag ❤
Anette

Ditte
2016-11-16 @ 21:21:11

Jättetrevigt med en tur tillsammans med er i Bangkok. Lite känner jag igen och Sirocco är en favorit. En av de takbarer jag besökt.
Fina bilder!
Och om ett tag är jag på ingång till Bangkok....
Önskar er också fina dagar på Kog Chang.

Svar: Vad trevligt, att du kommer till Bangkok. :)När blir det och ska du resa vidare någon annanstans sedan?
Anette

ajlimullersandvik.blogg.se
2016-11-17 @ 20:48:24
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Tack så mycket! Åh, takbarer är det bästa jag vet :D

Lena i Wales
2016-11-19 @ 15:29:42
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Vilka trevliga utflykter det blev!
Ha det bra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0