En vanlig vecka i Bangkok

Vi i SWEA Bangkok försöker få till minst ett organiserat besök hos Annika och "Hang on hangers" om året.
Det känns bra att handla där och veta att pengarna hamnar hos människor som verkligen behöver dem.
 
I utkanten av slumområdet, Klong Toey (mot Rama IV), är byggnaderna vackra trots förfall och fattigdom.
 
Det här är gränden utanför Hang on Hangers lokal, inte lika vackert.
På många ställen ser det riktigt bedrövligt ut.
 
Det här är Annika, en fantastisk person.
Läs mer om henne och hennes projekt HÄR.
 
Några av de kvinnor som arbetar med att tillverka galgar.
 
En liten del av kollektionen.
 
Det är lätt att falla för barngalgarna, de är bedårande.
 
 
Nästan lite rea-känsla när vi alla kommer igång att leta lämpliga julklappar.
Det finns galgar och smycken i alla möjliga stilar.
 
Jag väntar nu på att maken ska komma hem (i natt) och att våra vänner hemifrån ska anlända (i morgon bitti).
De närmaste veckorna kommer inte att bli helt vanliga ;)
 
 
 
 
FrökenTV, bloggen om tv och film
2016-11-10 @ 13:37:59
URL: http://efji.blogg.se/

nice

Mille
2016-11-10 @ 17:50:50

Oj oj har glömt sända julklappslistan. Skämt åsido. Välkomna sonen hem o ha så trevligt med era vänner.

Svar: 😀Tack
Anette

Emma Broberg
2016-11-10 @ 20:46:15
URL: http://emmaex.blogg.se/

Jag har aldrig varit i Bangkok, spännande att se lite bilder :)

Svar: Ja, Bangkok är på många sätt en spännande stad.
Anette

Ditte
2016-11-10 @ 22:10:20
URL: http://akker.blogg.se

Kontrasterna i Bangkok är ju stora och fattigdomen på många ställen stor.
Fint att stödja detta projekt tycker jag och det finns många som är tacksamma över den hjälp både SWEA och andra kan bidra med.
Förstår att du nu har bråda tider framför dig.
Och roliga...

Svar: Man kan ju inte hjälpa alla men man kan hjälpa ĺite grann.Roliga dagar väntar 😊
Anette

Lena i Wales
2016-11-11 @ 08:11:51
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Tack för att du tittade in hos mej.
SWEA känner jag till från både London och Marbella, men är inte själv aktiv, kanske något att tänka på.
Din inställning att man inte kan göra allt, men alla kan göra något, stämmer exakt in på min.
Intressant att få veta mer om Bangkok. Tack!

Marina
2016-11-11 @ 09:04:36

Jag kan bara hålla med - Annika är en fantastisk och härlig person. Jag har träffat henne i Bangkok och varit med till lokalen och det hänger en hel hög av vaka galgar i min garderob.

Ghugge
2016-11-11 @ 17:59:34
URL: http://Ghugge.blogg.se

Vilket fantastiskt projekt verkligen värt att stödja!
Kontrasterna verkar var stor i den staden, är det inte svårt att hantera?
Önskar dig en trevlig helg🙏




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0