By the River of Singapore

En promenad längs Singapore River, fram och tillbaka, tar ungfär en och en halv timme.
Bra promenadväg, vilket jag numera inte är van vid.
Det blev en svettig motionsrunda, inte för att jag skyndade eller för att det var extremt varmt, nej mest för att luftfuktigheten här är så hög.
 
 
 
Man kan korsa floden nästan var man vill för det saknas definitivt inte broar.
Jag vet inte hur många jag såg men många var det. Fina, mindre fina och en som var mer rolig.
Gamla och nya om vartannat.
 
Alkaff Bridge
 
Färgglad och fin.
 
Ord Bridge
 
Elgin Bridge med Marina Bay Sands i bakgrunden.
 
 
Bild tagen längs floden, från tidigt 1900-tal, en viss skillnad.
 
Ganska nöjd med att både varit på gymmet och gått en lång promenad.
Nu kan jag med gott samvete äta gott i kväll.
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
Ditte
2016-11-23 @ 19:26:20
URL: http://akker.blogg.se

Vad trevligt att via dig komma tillbaka till Singapore.
Kämnner igen mig lite här längs Singapore river.
Minns också att luftfuktigheten varit hög när vi varit här. Och dessutom ganska hett.
Önskar dig forsatt trevliga dagar här- Kanske tittar du in på Raffels för en lunch.

Marina
2016-11-24 @ 02:23:40

Hopas ni hittade något trevligt matställe!

Svar: Inga som helst problem. Bara att välja och vraka 😀
Anette

Marina
2016-11-24 @ 09:07:02

Hittade ditt mail nu. (Hade hamnat i skräpkorgen) så om du läser det här före mailen så har jag mailat dig nu :)

Svar: Hahaha, jasså du tänkte kasta bort mig ;)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0