Bland trädtoppar och neonskyltar

 
Det är ganska häftigt att gå i höjd med trädtopparna.
Strax söder om Singapore centrum finns ett bra nätverk av broar/skywalks som binder samman ett antal parker.
När man går där befinner man sig emellanåt ovanför mindre partier av regnskog och då är man glad över att vara på hög höjd och inte nere bland kräldjuren.
Ett tryggt sätt att vandra i naturen.
 Hendersons Wawes, Hilltop Walk, Forrest Walk och Alexandra Arch är några av de vägar vi gått på.
 
 
Ett par kilometer  på marken blev det förstås, oftast i välordnade parker.
 
Inte långt bort från strövområdet hittar man den mer populära stora shoppinggatan, Orchard Road, ett två kilometer långt paradis för köpglada.
 
En mycket välbesökt gata.
 
 
Juldekorationerna är på plats.
 
Det fotas överallt.
Bara i Asien ser man denna kvantitet av selfiesticks.
 
Alla tar bilder, helst på sig själva.
Alla hårstrån måste ligga rätt och vinkeln ska vara perfekt.
 
Jag undrar, varför i hela friden håller man på så här?
Vem vill ha hela mobilen full med foton på sig själv och vem tittar någonsin på alla bilderna?
 
Hahahaha.
 
Det var allt fån Singapore för den här gången.
So long så länge :)
 
 
Marina
2016-11-29 @ 08:48:33

Ja, det där med att posera framför sin egna mobil finns det de som är rätt bra på, och många är de!!

Svar: Överallt och alltid ;)
Anette

Ditte
2016-11-29 @ 17:38:51
URL: http://akker.blogg.se

Jag har heller inte förstått det där med en massa bilder på sig själv...Kanske är dte åldern. Och vad ska man ha dem till.
Jättefina blider från Singapore och just dessa trädpromenader är så häftiga. Hade faktiskt glömt ot dem så jag tackar extra för påminnelsen och turen här med dig.

Svar: Det var ett väldigt bekvämt sätt att gå på och en härlig känsla bland allt det gröna.Kul att du också promenerat här. :)
Anette

Biggeros
2016-11-30 @ 10:43:03
URL: http://biggeros.blogg.se/

Tack för ett fint inlägg från Singapore!! Så fascinerande ☺Jag är tillbaka till min blogg efter en tids sjukdom. Kram

Svar: Oj, stackare vad sjuk du blev. Tack och lov att allt gick bra till slut.Har saknat dig ❤
Anette

Lena i Wales
2016-11-30 @ 12:47:30
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Så intressant läsning och fina bilder. Vet så lite om ditt område.
Selfie, jag inte är det lätt.
Ha det bra!

Svar: Jag visste väldigt lite om Asien också, innan vi flyttade hit.Det är en spännande världsdel.
Nej, det där med selfie är inte min grej. Jag ser så otroligt töntig ut när jag försöker.
Kanske är man för gammal helt enkelt :)
Anette

Emma, Sol som sol?
2016-12-02 @ 21:52:48
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Det låter underbart att få gå där, skull gärna vilja uppleva det.

Minns när vi var i Ronda förra året, då kom ett gäng asiater. Det var mååånga pinnar med. Selfies inget för mig, blir sällan bra på kort.

Svar: Kanske är det bara lite träning som gäller, dvs ta fler selfies :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0