Att ha en hobby

Hobby är en fritidssysselsättning som utförs som avkoppling eller för nöjes skull och som ofta bidrar till att göra fritiden meningsfull, enlig Wikipedia.
 
Innan vi flyttade till Bangkok klagade maken ofta på att han inte hade någon hobby, han hade varit handbollstränare för ett flicklag i Linköping under många år och så reste han en hel del i jobbet. Heltidsarbeten, familjeliv, villa och trädgård samt ett litet semesterboende i Italien, ni förstår att det inte  fanns så mycket tid över.
 
I och med flytten hit förändrades livet drastiskt, särskilt för mig som fick så mycket fritid man någonsin kan begära eller önska.
Nu passade det utmärkt att skaffa sig en hobby..... och valet föll på golf.
Vi blev båda bitna, även om maken föll för spelet både hårdare och snabbare än jag.
Nu är vi fast.
Nedan följer ett antal "obligatoriska" golfbilder som tagits under de två år vi spelat. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här i Asien har man nästan alltid en caddie som hjälper och håller reda på dig. De är oftast både duktiga, hjälpsamma och trevliga.
 
Den senaste tiden har mitt golfspel stabiliserats och förbättrats och då är det förstås ännu roligare.
Det här är en definitivt en hobby som vi kommer att fortsätta med när vi flyttat hem.
 
Marina
2016-11-06 @ 10:11:50
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Jag kan bara hålla med, det är en hobby som det är lätt att fastna för.

Svar: Trodde inte det men så är det.Bra sätt för oss som bor i storstäder att få komma ut i lite natur.
Anette

Ditte
2016-11-06 @ 19:11:59
URL: http://akker.blogg.se

Golf har jag provat på och maken lika så och visst var det roligt men ingen av våra ryggar gillade rörelserna. Tyvärr!
Ser dina fina bilder och kan sakna golfen lite, men så bra blev jag aldrig. Lyckades dock ta grönt kort på den tiden det begav sig.
nI ser då ut att ha hittat helt rätt hobby.
Någon caddie blev det inte heller. Inte så vanligt hemma på amatörnivå. Men bra att det skapas arbetstillfällen tycker jag.
Kanske något för svenska golfbanor att ta efter. Kanske en prisfråga.

Svar: Skulle tro att vi inte skulle ha råd med caddie på våra svenska banor.Får njuta av den tjänsten här och nu :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0