Vår vackra huvudstad

Lite jetlaggade vandrade maken och jag tillsammans med Evelina runt i vår huvudstad som definitivt visade upp sin bästa sida.
Vi var inte ensamma denna ljuvliga vårdag, mängder av människor samlades runt slottet för att fira kungen på hans 70-årsdag.
Vi höll ett visst avstånd till firandet, ville bara strosa och umgås med varandra.
 
Många var vi som tog de obligatoriska bilderna under blommande körsbärsträd i Kungsträdgården.
 
 
Stockholm är verkligen en fantastisk vacker stad.
 
Gamla stan.
 
 
Kullerstensgata på Söder.
 
Katarina kyrka.
Utsikten på Mosebacke är enastående.
 
Det blev bara en kort visit i Stockholm denna gång. I morse for vi vidare söderut. Efter ett kort stopp i Nyköping är vi nu på plats i Linköping och vi har redan hunnit träffa några goda vänner.
 
I morgon är det dags att börja jobba, det känns nästan lite pirrigt.
 
 
 
FREEDOMtravel
2016-05-01 @ 21:55:17
URL: http://www.freedomtravel.se

Trevligt att ni gjort ett besök i Stockholm! Ja, nu är det fint :)

Svar: Underbar stad :)
Anette

Biggeros
2016-05-02 @ 16:08:29
URL: http://biggeros.blogg.se/

Stockholm stad är fint!! Underbara bilder på körsbärsträden. Så då går turen vidare söderut. Fullt upp. Kram på dig

Svar: :)
Anette

Ghugge
2016-05-02 @ 22:38:40
URL: http://Ghugge.blogg.se

Underbara bilder! Stockholm är verkligen en vacker stad med allt vatten och alla vackra byggnader. Hoppas din resa till Linköping och resan söderut gått bra!
Good luck!🐞

Svar: Resan gick fint.Nu är det jobb som gäller :)
Anette

Ditte
2016-05-02 @ 23:57:40
URL: http://akker.blogg.se

Välkommen hem igen! Och så härligt med Stockholm och det är inte utan att jag känner igen allt som du visar. Härliga bilder och vyer som man inte ser sig mätt på. Visst är Stockhom en underbar stad!
Idag var jag, för vilken gång i ordningen nu i vår vet jag int och såg körsbärsträden i Kungsan. Och nu var alla blommor utslagna. Så vackert!
Mosebacke har jag ännu inte besökt i år, men går jag bara Östgötagatan upp från kajen där jag bor, ca 1,5 km. så är jag där. Räknar med många besök där i sommar, det brukar det bli.
Lycka till med jobbet och hoppas resan söderut gick bra.

Svar: Vad bra du bor, nära till det mesta.Resan gick bra och jobbar nu för fullt. :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0