På olika planeter

Just nu känns det som att jag och maken befinner oss på olika planeter.
 
 
Då tänker jag inte på att vi är olika, som man och kvinna. Ni vet, det där att män är från Mars och kvinnor från Venus. Menar mer att vi är så långt ifrån varandra fysiskt. Vi är ju på helt olika platser i världen, jag här i Europa och han fladdrar runt lite överallt. 
 
Någon frågade mig hur det är att vara separerade under så lång tid och undrade om jag inte saknar honom.
Såååå klart saknar jag honom, men jag/vi vet att det är under en begränsad tid och på något vis rättar man sig efter det. Jag jobbar på dagarna och fyller övrig tid med roligheter och förresten nu är det bara sex veckor kvar tills vi ses igen ;)
 
Marina
2016-05-25 @ 10:47:14
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Förstår känslan. Av olika orsaker blev vår särbotid längre än planerat den här sommaren. Jag åkte ju hem redan i mars och sen ses vi inte förrän i mitten av juli, men som sagt, det som måste fungera fungerar...

Svar: Det är lång tid. Det är ju tyvärr lite svårt att kommunicera pga tidsskillnaden. Speciellt när man jobbar. Vet man att det ärunder en begränsad tid så funkar det.
Anette

Anonym
2016-05-25 @ 10:56:07

Förstår att ni saknar varandra <3

Mille
2016-05-25 @ 11:48:26

Härligt du är så optimistisk. Den som väntar osv......

Svar:
Anette

Anonym
2016-05-25 @ 14:19:29

Älskar dig Lady:-)

Svar: Och jag dig ❤
Anette

Ghugge
2016-05-26 @ 22:31:09
URL: http://Ghugge.blogg.se

Visst måste man kunna vara ifrån varandra ibland desto härligare när man träffas!👍
Kram🌹

Svar: Du har så rätt och tiden går fort. Det känns som veckorna flyger förbi.Trevlig helg ☺
Anette

Ditte
2016-05-26 @ 22:51:02
URL: http://akker.blogg.se

Visst är det svårt stundtals att var ifrån varandra. Men det är ju under en begränsad tid.
Och du har ditt jobb på dagarna och din man sitt och tiden går trots allt ganska fort.
Visst finns saknaden men att längta är också en del av livet.

Svar: Det är faktiskt lite nyttigt att vara ifrån varandra och längta. Nu vet vi ju att det gäller en begränsad tid och det gör separationen lättare, förstås.
Anette

FREEDOMtravel
2016-05-27 @ 08:00:13
URL: http://www.freedomtravel.se

Åker du tillbaka till Bangkok om 6 veckor? Hur kommer det sig att du är i Sverige den här tiden? Har inte riktigt hängt med....?

Svar: V i träffas i Italien dör vi kommer att tillbringa semestern med vänner och familj. I slutet på augusti återvänder vi till Bangkok. Jag är hemma och jobbar ett par månader för att hålla mig ajour under min tjänstledighet. Passar bra under de månader jag inte vill vara i Thailand.
Anette

Anonym
2016-05-27 @ 09:17:48

Tiden går fort och tänk så mysigt det blir när ni väl ses igen ❤️

Svar: Så är det . Veckorna flyger fram.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0