Glad midsommar

 Vaknade till regn och den märkliga nyheten att Brexit vunnit i Storbritannien. Ingen vet nu hur det kommer att bli. Kanske bra att börsen här i Sverige är stängd idag.
 
Nu har vi i alla fall efter att ha gått en härlig långpromenad, utan regn, börjat vårt midsommarfirande.
 
Östergötlands landskapsblomma blåklint förknippas ofta med midsommar. Den är faktiskt landsblomma för både Estland och Tyskland. Har vi någon landsblomma? Jag känner inte till det.
 
Jag har infört  en ny tradition, midsommarpaket.
 
Sett på Lidingö i dag, "midsommarskrämma", en hybrid av midsommarstång och fågelskrämma.
 
Törstiga efter promenaden tar vi nu lite bubbel.
Skål och glad midsommar från oss.
Evelina, Fredrika och Anette ❤
Mille
2016-06-24 @ 15:03:26

Glad Midsommar till er oxå. Vilken kul grej midsommar paketet. Får jag mitt nästa helg? Vackra blomsterbilder.

FREEDOMtravel
2016-06-25 @ 11:40:36
URL: http://www.freedomtravel.se

"Midsommarskrämman" såg lite sorglig ut, haha. Önskar en fortsatt fin midsommarhelg!

Ditte
2016-06-25 @ 18:40:14
URL: http://akker.blogg.se

Blåklint är så vacker! Men att Sverige skulle ha någon landsblomma har jag inte hört, men den kanske finns...
Önskar er en fortsatt trevlig midsommar och idag har ni i alla fall tur med vädret har jag förstått.
Fågelskrämman såg inte så pigg ut. Men den fyllde kanske sin funktion.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0