Tränat inför framtiden

I morse träffade jag några kändisar från Bangkok.
Våra vänner Karin och Magnus befinner sig tillfälligt i Linköping, deras lilla dotter är förstås också med.
Magnus hastade snart iväg till jobbet och Karin skulle ha ett telefonmöte så gissa vem som fick vara barnvakt en stund!
 
Karin kollade först om vi skulle trivas ihop.
 
Lillflickan och jag bestämde oss sedan för att ta en promenad, den blev rätt omväxlande, vädermässigt.
 
Den började soligt men lite svalt, mössan sattes på.
 
Vi hann inte mer än några hundra meter förrän det kom en störtskur. Vi fick ta skydd under en bro.
Jag hade inget paraply med mig men jag hittade en regnkappa till vagnen.
Regnskydd på, mössa av.
 
När solen åter visade sig skyndade vi till Trädgårdsföreningen, regnskydd av och mössa på.
 
Det blev dock strax dags att söka skydd igen. Vi hittade nu en tunnel, regnskyddet var åter på och mössan åkte av.
 
När vädret en stund var stabilt, soligt och varmt, kunde den lilla raringen äntligen slippa mina omsorger, fick lite ro och somnade gott.
 
Nu har jag tränat mina "mormorsuppgifter", mina döttrar kan känna sig trygga när den dagen kommer.
 
I kväll ska maken och jag resa till Göteborg, det ska bli kul att titta lite på Sveriges andra sida.
 
Ika
2016-07-04 @ 18:08:29

Jag är lugn! Önskar också en precis lika söt bebbe själv 😍

Svar: Vad bra att du inte är nervös över det 😉 Dina/era bebisar kommer att vara bedårande ❤
Anette

Biggeros
2016-07-04 @ 19:47:11
URL: http://biggeros.blogg.se

Det var.bra gjort och med lite träning!! Vilken liten docka. Det var evigheter sedan barnen var små så här är man lite ringrostig. Jag tror att moderskänslorna kommer fram när den tiden kommer.. Trevlig resa till Götet!!!

Svar: Jag tror också att när man blir mormor eller farmor så kommer handhavandet tillbaka ganska snabbt. 😊
Anette

Ditte
2016-07-04 @ 22:20:26
URL: http://akker.blogg.se

Oh, vilken liten fin prinsessa! Så mysigt att rå om henne och du har klara talamger som sitter kvar. Tror inte de försvinner...
Lite pyssel är dte med allt av och påande, men vädret är ju inte direkt så stabilt. Dpck har framsidan av Sverige haft sol nu både igår och idag. (Solen går ju upp i öster=
Önskar er en fin resa till Göteborg och trevliga dagar.

Svar: Ja, visst är hon fin, den lilla. Här i Göteborg är det lite grått nu på morgonen men det kanske hinner ändra sig. Jag är ju inte så väldigt soltörstande numera.
Anette

Ghugge
2016-07-04 @ 22:49:08
URL: http://Ghugge.blogg.se

Ååå vilken gullig bebis❣❣
Att bli mormor kommer du att klara med råge, hehe! Ha en fin tisdag och kul att ni nu får vara tillsammans du och din make.
Kram

Svar: Man slappnar av efter en stund men är allt lite stel när man ska hålla en bebis. Det är inte så ofta jag gör det numera. Idag ska maken jobba och jag göra stan. Bra fördelning 😉
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0