Östra Östergötland

Har ni varit i Söderköping?
Vi var där tillsammans med Ika och Adrian i lördags.
Det är en fin liten stad vid Sankt Anna skärgård. Det var länge sedan staden hade någon större betydelse dess storhetstid inföll nämligen för mer än 800 år sedan.
Sommartid blommar staden upp och besöks av en hel del turister.
 
Fina gator och hus, massor av blommor, en liten idyll.
 
 
 
Skiljsmässodiket eller årtusendets svenska byggnadsverk, Göta kanal.
 
Kön fram till Sveriges förmodligen mest kända glassbar känns oändlig. 
 
Smultronstället har en lång och fantasirik glassmeny.
Vi hoppade över glass eftersom vi var mer sugna på en riktig lunch.
 
Vi åkte i stället vidare till Stegeborg, vid Slätbaken.
 
Stegeborgs slottsruin.
 
 
God lunch.
 
På väg tillbaka till Linköping fångade Adrian denna fulsnygga skönhet på bild.
Middag intogs senare på kvällen på den här restaurangen vid Stångån.
Mycket god mat (igen).
 
 
Nu väntar några dagar på varsitt håll. 
Maken är i London, Ika och Adrian i Örebro, Evelina i Stockholm och jag är kvar i Linköping ett par dagar till.
Det är bara fyra veckor tills vi alla träffas i Olivetta.
I år väntar vi många besökare till vårt italienska lilla paradis.
Marina
2016-07-10 @ 16:47:40
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Med tanke på den kön måste glassen vara något alldeles speciellt! fast jag måste medge att jag tror inte att en en väldigt speciell glass skulle få mig att stå i den kön...

Svar: Inte jag heller. Visst kan det vara gott men jag gillar mat mer än glass
Anette

FREEDOMtravel
2016-07-10 @ 20:37:55
URL: http://www.freedomtravel.se

Nej, jag har inte varit där... Ser ju otroligt idylliskt ut! Ääälskar bilden på älgen och kön till glasskiosken är ju bara fööör lång, haha. Kanske borde vi ta husbilen till Söderköping vid tillfälle!

Svar: Gör det, en lite lagom resa. Se till att åka när det är fint väder bara och ta gärna vägen över Stegeborg.
Anette

Ditte
2016-07-10 @ 23:56:17
URL: http://akker.blogg.se

Söderköping har jag besökt då och då men nu är dte länge sedan. En jättefin småstad och även när jag var där var glasskön lång.Och den har inte krymp!
Jättefina sommarbilder från en fin stad.
Vilke fin dag ni fick och en älg fångades också.
Mysigt att ni snart ses alla i Italien.
Ha det gott tills dess.

Svar: Det verkar som den glasskön alltid är lika lång. De är duktiga på att hitta på nya glassmodeller, det fanns nu 60 olika att välja bland.Sommar tid är stan mycket fin, vintertid däremot väldigt ödslig.
Önskar dig en fin vecka med nya äventyr.
Anette

Biggeros
2016-07-11 @ 14:09:44
URL: http://biggeros.blogg.se

Vad härligt att se fram emot Italien och er sammankomst med vänner och släktingar:))Så fint det är i Söderköpinge. Jag har bara lyckats att köra förbi. Ser så fint ut och vilken god lunch. Ha det bra och tack för fina bilder:))

Svar: Det ska bli så härligt att åka till vårt semesterhus, vi kan ju inte vara där så ofta när vi bor borta i Asien. Det är så kul att vänner och familj väljer att semestra i vår lilla by där vi alla kan umgås, äta gott, sola och bada i behaglig badtemperatur. Stannar ni i Spanien över sommaren?
Anette

Biggeros
2016-07-12 @ 15:38:33
URL: http://biggeros.blogg.se/

Vi stannar i Spanien hela sommaren!! Innan har det blivit en hel sommar i Sverige de senaste åren. Det blir nog en sväng till Sverige i September. Ha det bra!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0