Mindre mat, mer motion

Den senaste tidens utsvävningar i mat och dryck har tyvärr givit gott resultat.
Kläderna är snäva och midjemåttet vidare än på länge.
Det här är jag plågsamt medveten om men det ultimata beviset kom i går.
 
 
Våra caddies brukar vara väldigt duktiga på att ge komplimanger, väl medvetna om att det kan påverka deras drickspengar. Thailändare har dock en egenskap som inte alltid uppskattas av oss faranger, de är i allmänhet väldigt rättframma.
Min caddy i går kunde bara inte låta bli att visa att hon tyckte jag gått upp i vikt, hon tog ett fast tag om min bilring och skrattade högt. Min förnedran var total men det innebar ett slut på förnekelsen.
Jag har blivit tjock.
 
 
 
På med skorna, ut i parken, ner på gymmet och fram för allt ÄT INTE så förbaskat mycket.
Syster yster
2016-02-23 @ 07:33:42

Ops, ojdå?!

Svar: :(
Anette

Anonym
2016-02-23 @ 09:29:51

Låter bra Anette👍för det har jag med😂😂Syns snart, håller på o packar nu😊

Svar: Hahaha, vad skönt att slippa vara ensam :)Välkomna
Anette

Ika
2016-02-23 @ 11:41:42

Hahaha men lady då 🙈Jag hejar på dig!

Svar: Bäst att kämpa på, motivationen kom i alla fall tillbaka. 😉
Anette

Hanna - Pilates och träningstokig
2016-02-23 @ 12:44:47
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Så taskigt av henne, tycker inte att man gör så.

Svar: Är nog mest fråga om olika kulturer, thailändarna är väldigt raka vilket inte alltid känns så trevligt.
Anette

Ditte
2016-02-23 @ 22:37:05
URL: http://akker.blogg.se

Fnisss! Där är thailändare och kineser väldigt lika. De är rättframma på ett sätt vi inte är.
Men man kan ju inte ta in mer än man gör av med, så tänker jag och ändå blir det lätt så. Inser att jag också bör minska intaget.
Lycka till och du verkar vara i gång. Bra så!

Svar: Det är bara att ta tjuren vid hornen :)
Anette

Marina
2016-02-24 @ 04:57:55
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Haha - härligt med denna rättframhet, även om det är vansinnigt främmande för oss. Och jag är helt säker på att du kan fortsätta äta och dricka gott med tanke på de tjusiga skorna ;)

Svar: Vi är verkligen olika, asiater och européer, i många fall.Nja, det hänger ju inte bara på skorna, de måste få lite fart också ;)
Anette

Mille
2016-02-25 @ 18:15:22

Hade inte du en faster som hade lite lätt för att öka i vikt? Se upp men är det någon som har karaktär så är fet du Anette.

Svar: Visst, min faster var under sin glans dagar rätt rund, numera är hon ganska tunn. Jag började lite mager men har med tiden fått mer kött på benen. 😊
Anette

Mille
2016-02-25 @ 18:16:55

.....lite fel mot slutet skulle inte vara fet där, sorry.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0