Gardens by the Bay

De här trädgårdarna hann jag inte bevista vid mitt förra Singaporebesök.
Såg dem "bara" i kvällsljus från ovan.
Två gånger varje kväll pågår ett häftigt ljusspel, då tänds de här fantastiska "superträden" upp.
 
 
I fredags regnade det i Singapore så det passade utmärkt att ta en tur till dessa fina trädgårdar som delvis finns inomhus, i svalka.
 
 
 
 
Så här ser träden ut i dagsljus, fina då också.
Parken är stor och består av flera trädgårdar, med olika teman.
 
Påminner lite om naturen i filmen Avatar.
 
Där finns också två gigantiska spektakulära växthus.
 
Flower Dome, ett av dem, med massor av växter.
 
Vattenfallet i Cloud Forest, det andra växthuset.
 
Det var svalt och skönt att gå i de båda inglasade trädgårdarna.
 
Nu är vi hemma igen och i väntan på att Ann och Stefan kommer om några dagar, blir det ett par nya försök på golfbanan.
 
 
 
 
Marina
2016-02-21 @ 08:19:40
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Visst påminner de om Avatar. Hoppas ni hade en bra singaporevistelse.

Svar: Vi hade det mycket bra, synd att vi inte hann ses, nästa gång kanske :)Hoppas tentan gick bra.
Anette

Ditte
2016-02-21 @ 10:49:28
URL: http://akker.blogg.se

Här har jag inte varit så det var roligt att få komma med hit. Har antecknat detta så jag hoppas få tillfäller att kommma tillbaka till Singapore och då kunna komma hit. Perfekt tur en lite rehning och ulen dag.
Jättefna bilder!

Svar: Åker du till Singapore kan jag klart rekommendera ett besök där.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0