Mysig helg

Julhelgen blev precis så där mysig som jag hoppats på.
Lugna sköna dagar med döttrarna.
 
En och en annan promenad blev det.
Jag hade nästan glömt att solen går ner så tidigt vid den här årstiden.
 
Själva julafton var vi bara närmaste familjen.
 
 
Det var några år sedan jag och maken tittade på Kalle Anka så det fick bli en stund framför teven.
 
Juldagen umgicks vi med tjejerna och deras pojkvänner och annandagen var vi bortbjudna på middag.
Dagarna gick, som alltid, alldeles för fort.
Vi har bott och trivts i det lånade huset på Lidingö och är så tacksamma att vi fick vara här.
Evelina jobbar igen, Ika skriver uppsats, maken och jag packar om för att åka till Olivetta.
Har vi tur kan det bli någon dag i skidbacken.
 
Det är dags att skiljas och det är lite osäkert när vi ses igen.
 
 
 
Linda
2016-12-27 @ 18:07:42

Vad bra att ni fick en mysig helg. Hoppas att er semester i Italien blir lika bra. När är det dags att åka tillbaka till Bangkok?

Svar: Vädret verkar bli bra nere vid rivieran så vi får hoppas det fortsätter så.Vi landar i Bangkok den 6/1.
Anette

Marina
2016-12-28 @ 09:13:32
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Vi har haft en rätt liknande julhelg tror jag. Lugn och skön med båda döttrarna hemma - jättemysigt. Vi far också mot Rivieran så vi kanske kan vinka över gränsen på nyår ;)

Ditte
2016-12-28 @ 21:20:29

Så skönt det låter och det blev just som ni önskade och bättre kan det inte bli.
Trevligt nu med Olivetta och kanske lite skidåkning också. Hoppas!
Vi kom hem i eftermiddags från Bangkok och det var kallt.
Önskar er en fin resa till Italien.

Lena i Wales
2016-12-29 @ 12:15:52
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Ni verkar verkligen ha haft en fin jul i Sverige,härligt!
God fortsättning!

Biggeros
2016-12-29 @ 16:23:26
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så härligt att du har fått en Jul som du önskade dig!! Ingen stress. Detta året fick jag inte rå om mina flickor men nästa år så.. Så blir det ibland. Vi har tagit det lugnt och ätit gott!! God fortsättning. Kramiz




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0