Mellan två jobb

Nu för tiden är det nästan ingen som säger sig vara arbetslös, man är i stället "mellan två jobb".
Just där befinner jag mig nu, eller i alla fall väldigt snart.
 
Hej då, labbet.
 
Min tjänstledighet går ut i mars, jag har då varit ledig i tre år. Eftersom vi planerar för att bo kvar i Asien ytterligare ett par år var det därför nu dags för mig att lämna in min avskedsansökan.
Jag har naturligtvis funderat på detta under en tid och därmed hunnit vänja mig vid tanken, men visst blir det sorgligt att lämna jobbet och alla arbetskamrater efter så många år.
 
Tänk vad vi har både gråtit och skrattat tillsammans.
 
Här en bild som togs i samband med en hippiefest i Västerås.
En viss professor var vänlig nog att utan vår vetskap visa upp den på storbild inför 200 personer, som reklam för den konferens vi i Linköping skulle anordna året efter.
 
Här är det cirkusfest.
Jag och min kollega hade anlitat Anne Lundberg (antikrundan) som dragplåster på vår konferens, hon ville också vara clown, förstås.
 
Ett gäng Charlie Chaplins, festkommitten.
Vi hade så jäkla kul när vi filmade en liten följetong som inbjudan till en Oscarsfest.
 
2013 års julkort från den teknikgrupp jag jobbade i under mina sista år på klinisk kemi.
Ni fick här bara se en bråkdel av alla mina underbara kollegor.
 
2017 kommer i och med det här att se lite annorlunda ut för mig.
Inget "sommarjobb" i år, kanske inte ens en längre Sverigevistelse men jag har andra planer.
Vi får se om det blir som jag tänkt.
 
Jag har lämnat både Linköping och Nyköping bakom mig, för denna gång.
Maken och jag är nu på väg till Stockholm för att fira jul med döttrarna.
Vi längtar sååååå efter dem <3
 
 
Amanda
2016-12-22 @ 20:02:46
URL: http://amandalarsson.nu

Vad mysigt att fira jul med era döttrar i Stockholm 😃

Svar: Riktigt mysigt 😀
Anette

Ditte
2016-12-23 @ 04:40:35
URL: http://akker.blogg.se

Vilka underbara foton och så fina och roliga minnen du tar med dig vidare i livet.
Att ta steget att säga upp sig är ju stort, men nya utmaningar kommer och jobb finns alltid.
Men nu har du andra spännande saker som väntar dig.
Önskar er en fin resa till Stockholm och jag försår att ni längtar efter döttrarna.
God Jul, passar jag på att önska dig.

Anonym
2017-01-09 @ 04:26:37

Så mycket kul vi haft, kommer att sakna dig.
Hoppas du kommer tillbaka ❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0