Sakta jag går genom stan.

Åh, det är hett och jag badar i svett,
sakta jag går genom stan.
Ett stopp sen går jag sakta igen,
sakta en tur genom stan.
 
Det är inte bara till fots det går sakta, trafiken flyter som vanligt tämligen makligt.
 
Den senaste flygresan tog på mina krafter, sov bara 1,5 timme under ett dygn.
Varit "jetlaggad" i ett par dagar vilket jag inte brukar vara.
 
Nu är jag piggare igen och ser fram emot att göra Bangkok om än i lugnt tempo.
 
Här på Domus har det under min frånvaro renoverats, både nere i receptionen och i vår lägenhet.
Minns inte om jag skrev om vattenläckan vi hade strax innan jag reste till Sverige.
 
Jag hade varit ute på lunch och när jag kom hem (aningen solblind) tyckte jag att golven blänkte ovanligt fint.
Tänkte att Ning (vår maid) kanske bonat dem. Så var det nu inte, hela lägenheten, utom vårt sovrum var vattenfylld och vatten pumpade ut från köket.
En slang till diskmaskinen hade sprungit läck.
 
Jag fick snabb hjälp av personalen på condot, strax var nästan femton personer på plats med vattenskrapor och svabbar.
Vårt fina trägolv blev skadat men det har under vår semester fixats till.
Det är nu faktiskt snyggare än innan läckan.
 
Så här såg det ut nere i receptionen innan jag for. Heltäckande väggar för att man ska slippa se arbetet som försiggår är populärt här. Onödigt jobb att sätta upp väggar som sen ska rivas, tycker jag.
Nu är det klart och snyggt blev det, har ingen bild på slutresultatet.
 
Lite nya möbler har också hittat till vårt hem, vi beställde dem i våras, från Nathan Roads Design, och nu är de på plats.
I butiken finns det mesta och det som de inte har kan man beställa.
 
Om någon vill ha detta sideboard kan jag mer än gärna förmedla en kontakt.
 
Den här lilla gruppen är vårt senaste inköp på möbelfronten.
Mest tänkt för att passa hemma i Sverige, men visst duger den här också.
 
Idag tänker jag gå ner till gymmet, fika med damerna och ta en tur till drivingrangen.
Allt i sakta mak ;)
 
 
 
FREEDOMtravel
2016-08-24 @ 08:32:09
URL: http://www.freedomtravel.se

Vattenläcka är inte kul! Vi har en vattenläcka i husbilen just nu ... Peter ska se om han kan göra nåt åt den idag...

Svar: Usch då. Antar att ni inte får samma snabba hjälp som jag fick, men å andra sidan kan det väl inte läcka ut lika mycket vatten. Hoppas det går bra och att skadan inte blir betydande.
Anette

Marina
2016-08-24 @ 09:27:22
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Härligt att vara på plats igen. När det gäller det där med jet-lag tycker jag det blir svårare för varje gång, inte kul alls!

Svar: Jag är benägen att hålla med dig. Trodde i min enfald att man skulle vänja sig.
Anette

Ditte
2016-08-24 @ 18:33:36
URL: http://akker.blogg.se

Välkommen tillbaka till Bangkok! Hett är det och jetlagen tror jag blir värre med åren, för mig har dte blivit så.
Skönt att vattenläckan är fixad och även rnoveingen av er lägenhet.
Och ett nytt trägolv låter härligt.
Er nyinköpta grupp är verkligen superläcker och visst passar den jättebra där den står nu och den kommer att göra sig var den än placeras. Absolut i min smak.
Vad gäller sidebordet så är dte nog öfr stort för vår lägenhet, men jag är säker på att stolarna där uppe på hyllan skulle få plats om vi byter dem mot något annat. Och det gör jag gärna.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0