Bangkok vibrerar av värme

Det är nu så fruktansvärt varmt (närmare 40) att man nästan inte kan vara ute.
Då kan det vara skönt att gå runt i ett lyxigt shoppingcentra.
På det nya (ett år gamla) EmQuartier mittemot Emporium vid Phrom Phong kan man vandra länge, man kan till och med gå vilse eftersom det finns tre olika kvarter.
 
När du går in till Glass Quartier välkomnas du av ett självspelande piano.
Om du fortsätter in kan du shoppa loss på Louis Vuitton, Prada, Gucci, Dior, Dolce Gabbana, Fendi eller kanske något lite billigare ställe som Zara, Uniqlo, H&M eller kanske någon thaidesignbutik. Där finns så många butiker att jag inte kan räkna upp dem.
 
Är du inte sugen på att shoppa kan du gå på lyxbio. Där finns fåtöljer som kan rätas ut till sängläge, kuddar, filtar, du kan äta och dricka champagne medan du ser på film.
 
Blir du hungrig eller fikasugen finns det förstås bot även för det, här finns en uppsjö (ca 50) av restauranger.
Vill du hellre träna kan du gå på gym eller om du så vill kan du besöka ett spa.
 
 
Väljer du att gå in i Helix Quartier kan du lalla runt i trädgården på 5:e våningen.
 
Du kan beundra utsikten i vilsam miljö.
 
 
Har du barn som behöver aktiveras eller känner dig lite äventyrslysten kan du klättra runt på en bana i luften.
 
Längst in finns The Waterfall Quartier, där kan du stå och titta och lyssna på vattnet som porlar nerför väggen likt ett stilla vattenfall (har ingen bild på det).
Svalt och skönt är det i alla shoppingmall och det behövs just nu.
 
Våra vänner Karin och Magnus blev föräldrar i går, en liten flicka blev det. Grattis till dem <3.
Det ger mig en orsak att gå och shoppa lite barnkläder, det är alltid lika kul. jag har inte så bra koll på barnaffärerna så det blir till att leta runt lite.
 
Just nu är jag faktiskt hemkommen från parken, där har ett gympapass och två promenadvarv avverkats. Bra start på dagen, en ljummen dusch (kallvatten finns inte här) ska bli skönt.
 
I morgon börjar Songkran (thailändska nyårsfirandet) och då är det tillåtet att "kasta vatten" på varandra.
I denna värme kan det vara riktigt skönt.
 
 
 
FREEDOMtravel
2016-04-12 @ 06:29:11
URL: http://www.freedomtravel.se

40 grader är FÖR varmt så shoppingcentrum låter behagligt! Vi hade 36 grader på Sicilien i somras och det blev nästan outhärdligt eftersom vi bodde i vår husbil utan luftkonditionering... ;)

Svar: 36 är också för varmt och speciellt om man saknar AC, en temperatur mellan 25 och 30 tycker jag är skönast.
Anette

Susjos
2016-04-12 @ 17:59:04
URL: http://susjos.blogspot.com

Vilken tur att det finns svala shoppingmall!!
Tänk, jag har aldrig varit i Bangkok eller Thailand...ännu! Jag älskar att resa, men som sagt Thailand har jag inte besökt ännu, så tack för din runda på det vackra köpcentret! Bangkok verkar inte vara så dumt ändå ,trots värmen?!

Biggeros
2016-04-13 @ 07:31:56
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så roligt att få kasta vatten på varandra speciellt i 40 graders värme. Vilket fint varuhus och så häftig trädgård. Där skulle jag mycket väl kunnat strosa omkring÷) Även legat i biosalongen med ätbart och champagne. Ovanligt men lite lyxig ide. Ha en riktigt bra dag. Kram

Ditte
2016-04-13 @ 20:11:48
URL: http://akker.blogg.se

Skönt att du har svalka att tillgå och både hett och futigt är extra kämpigt. Men dessa shoppingcenter är ju perfekta att tillbringa tid på och variationen av vad man kan göra utan att bara shoppa är ju stor. Emporium har jag besökt några gånger men inte dettta nya Em Quartier. Inte ännu...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0