Höst i luften

Trots att temperaturen ligger runt 24 grader märks det tydligt att det är höst här i Seoul.
 
 
 
 
Det syns i naturen där träden nästan ser ut som att de brinner och det känns i luften som just nu är är klar och lätt att andas. Tyvärr kan luften i staden emellanåt vara väldigt förorenad och det är inte sällan vindarna från Kinas storstäder drar med sig en massa luftburna farligheter.
 
I går morse gick jag ner till poolen för att simma. Den är lagom stor och man slipper vända så många gånger.
Vad jag inte tänkte på var temperaturen i vattnet, är numera van vid 28-33 grader när jag simmar.
Hoppade i och...... jäklar vad kallt det var, typ 21.
Jag simmade i alla fall 800 meter, men var sedan stel i kroppen i ett par timmar.
Om jag ska motionera mer får jag nog testa gymmet istället.
 
 
 
Marina
2015-10-20 @ 18:07:47
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

21 grader lät i kyligaste laget faktiskt, även med svenska mått, en bassäng får gärna vara något varmare än det...

Svar: Ja, det blir inga fler simturer här. Bättre att promenera runt i lagom temperatur. Man orkar ju gå så mycket längre här än i Bangkoks hetta.
Anette

Ditte
2015-10-21 @ 23:04:43
URL: http://akker.blogg.se

Väl kyligt i poolen tycker jag som är badkruka....Vill helst ha +25.
Hösten är alltså på gång även i Seoul och vackra träd finns det förstås.
Vad gäller luften från Kina så rör den nog på sig. Beror på hur vindarna blåser...
Njut och ha det bra.

Svar: Jo, kallt var det. Kan ibland tycka att det är uppfriskande men inte nu, börjar kanske bli gammal. ;)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0