Domus, vårt hem.

 
Domus är latin och betyder inrymmer eller hus/hem.
 
Vi bor på 8:e våningen i ett condominium (ett hus med ägarlägenheter som i detta fall oftast hyrs ut till expats) som heter just Domus. Lägenheten i Domus har nu varit vårt hem i 1,5 år och planen är att vi ska bo här lika länge till.
 
I foajén ser det lite ut som på ett hotell, lite konst, porlande vatten och en reception.
 
På innergården finns två poolområden.
 
Vi har två mindre gym.
 
Här inne bor vi.
Det är en trevlig våning med ett stort vardagsrum, kök, tvättstuga, ett litet "maidsroom" (om man har "maiden" boende hos sig men vi använder det som förråd), tre sovrum och fem toaletter.
 
Sovrummen ligger en bit från sällskapsytorna och på vägen till sängen passerar man "lång-trång-gång", vår långa hall. Vi har nu gjort den till ett litet galleri.
 
Ett av gästrummen.
 
Vardagsrummet gör sig bäst med trevliga gäster.
 
Vi har en ganska rymlig balkong.
Där intar vi nästan alltid frukost och ibland, som på bilden, ett mellanmål. 
 
Utsikt från vardagsrum och balkong.
 
Fem minuters promenad från Domus ligger parken där vi brukar motionera. Man kommer dit via gångbron över den ofta hårt trafikerade Ratchadaphisek.
 
Parken är lite som en annan värld, lite natur och lite djurliv. Varaner finns det förstås gott om men även en och en annan orm har trillat ner från träden.
Jag är glad att det finns en så fin park i närområdet där man kan promenera och motionera (finns utegym).
Utan den skulle vårt område, Asoke, inte vara lika trevligt.
 
Medan jag nu väntar på att maken ska landa passar jag på att ta ett par varv runt sjön.
Har redan hunnit med ett besök hos frissan och ätit lunch, antar att ni inte ätit frukost än. ;)
Hoppas ni får en bra tisdag.
Mille
2015-10-27 @ 17:18:44

Oh så härligt ni har det. Längtar i massor tills nästa gång. Saknar pulsen och att bara få vara med er, sitta på balkongen o äta mellanmål, fast just sådant mellanmål missade nog jag. Den parken kanske får ett besök. Varaner är trevliga men ej slingrande vänner. Vi återkommer o kram från svärmor.

Svar: Jag lovar att du ska få mellanmål nästa gång du kommer. Kram
Anette

null
2015-10-28 @ 08:17:21

Hej
Å vad det ser trevligt ut, hoppas vi får komma o hälsa på er till jul.
Kramar från Småland

Svar: Vi väntar på er. Välkomna ☺
Anette

Ditte
2015-10-28 @ 21:52:50
URL: http://akker.blogg.se

Så läcker våning och med ett så perfekt läge i Bangkok. Så centralt och med parken så nära. härligt!
Tack för titten!
Ha det gott! Och du, visst är jag lite avis. Jag tilstår det gärna.

Svar: Läget är verkligen bra och våningen trivsam.Tror ditt hus i solen är fint det också.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0