Första advent

Julstämningen stiger här i Bangkok, fast man får hjälpa den lite på traven och det är bäst att börja i god tid.
I dag var det dags för den årliga julmarknaden i den svenska ambassadörens residens.
Julmarknaden anordnas av Svenska kyrkan i samarbete med Thai-svenska handelskammaren, Svenska skolföreningen i Bangkok och SWEA Bangkok.
 
 
Det fanns flera stånd med julpynt.
 
Vi fick se ett fint luciatåg.
 
Där fanns mat från både Mammas Kök och Cajutan.
Man kunde få glögg, kaffe, bullar och en hel del annat.
 
På lotteriet vann jag faktiskt en resa.
Ambassadörens hustru drar vinsterna, undrar om hon var svettig i sin fina dräkt.
 
Richard fick inkassera vinsten för jag hade fullt upp med att sälja SWEA-förkläden till thailändare.
Kvinnan i ståndet jämte mitt blev imponerad av min försäljarteknik.
När thailändarna tyckte att förklädena kanske var lite för långa för dem, svarade jag att det är för att man ska kunna steka fläsk i shorts och slippa fettstänk på benen.
Med det argumentet sålde jag tre set.
 
När vi kom hem var det dags att adventspynta hos oss.
 
Maken har redan klätt granen.
De 100 bästa jullåtarna rullar på Spotify, solen och adventsstjärnan lyser i kapp.
 
Har dessutom fått ett tips om hur man gör för att bli sugen på glögg (vi har två flaskor kvar från förra året).
Man drar på aircondition så mycket det går, efter en stund börjar man huttra och vips så kommer glögglängtan.
 
 
 
 
 
Mille
2015-11-29 @ 12:31:06

Om man gör så smakar säkert glöggen gott. Säkert fler med mig som undrar vart redan gick som du vann. Trevlig advent från oss.

Svar: http://www.booking.com/hotel/th/aava-resort-and-spa.sv.htmlTvå nätter för två personer. Det lustiga är att vi redan bokat 4 nätter över jul på detta ställe, men vi kan säkert åka dit fler gånger. Gratis är gott. :)
Anette

Ditte
2015-11-30 @ 14:20:41
URL: http://akker.blogg.se

Perfekt för att få till gköggsuget. Ska minnas detta tips!
Trevligt med julmarknad och luciatåget var så fint.
Förstår att dina sälhjargument gick hem.
(Annat var det när jag hade bidragit till julkortstillverkning till SVEAS julmarknad i Peking och själv fick stödköpa mina egna...)
Men jag lyckades sälja de som andra tillverkat.
Gläds åt dina rapporter och längtar både till Bangkok och Peking.

Svar: Vad kul att du läser och gillar :) Antar att adventsstämningen hos er är på topp. Hoppas nu ni får snö som ligger över jul.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0