Slöseri med tid

Trots all sol och ett överflöd av D-vitamin, som bl.a ska stärka vårt immunförsvar mot infektioner, har jag aldrig i mitt vuxna liv varit förkyld så ofta som nu.
 
 
Hemma i Sverige är jag ingen storkonsument av frukt, här äter jag frukt flera gånger om dagen.
 
Får i mig massor av nyttiga vitaminer och antioxidanter.
Trots det har jag förbrukat många flaskor Otrivin, mängder med pappersnäsdukar och det värsta av allt, spenderat för mycket tid i sängen. Tid som ska användas till roliga saker.
Det är sånt slöseri med tid att vara sjuk.
 
En sak som jag tänkt på är att här i Asien är de inte så noga, som vi är, med att hålla för mun när de nyser och hostar.
Bacillerna flyger här ofta fritt och i varmt fuktigt klimat mår de prima.
Vet inte om det är det som orsakar mina förkylningar.
Kanske är jag bara skapt för ett land som inte har fri tillgång till frukt året om och där det ofta är mörkt och kallt.
 
Har jag förresten talat om att jag snart ska åka "hem" ett tag?
 
 
Syster yster
2015-03-29 @ 09:42:35

Tråkigt att vara sjuk
Kram

Svar: Usch, ja.Allt väl med er?
Anette

marina
2015-03-30 @ 03:14:42
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Usch, det lät trist! krya på dig! Det är absolut inte kul att vara förkyld i värmen.

Svar: Tack.Det kunde ju varit värre ;)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0