Koh Samed

Mopedtripp på ön, en härlig upplevelse.
 
Här är vi på väg söderut. Ett kort stopp för att beundra utsikten.
Vilka färger det blir när himlen är klarblå.
 
 Moppen ser nästan ut som en leksak när Richard sitter på den.
 
Öns södra udde.
 
Vi fortsatte sedan norrut på den östra sidan och hittade snart denna strand, Ao Sang Thian Beach.
 
Richard rekar restaurang Apache, medan vi andra tar ett dopp.
 
Underbart ställe. 
Nästan inga västerlänningar, men ganska många thailändare.
 
Så här kan man bo.
 
En kreativ konstnär som tog vad som stod till buds.
 
Det var härligt att ta sig runt i sakta mak på en moppe.
Inte mycket trafik.
 
Idag skulle jag och en väninna besökt barnhemmet och för första gången umgås med barnen men strax innan vi skulle ge oss av fick vi besked att barnen är sjuka. 
Vi blev rätt besvikna, hade sett fram emot besöket.
Eftersom jag reser till Malaysia på lördag dröjer det ytterligare två veckor innan jag får träffa barnen.
:(
 
 
 

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0