Terror on our street

Den här vakande och säkert ömsinta måsmamman terroriserar oss på Drabantgatan.
 
Hon sitter oftast stilla på taket och nöjer sig med att skrika åt oss som passerar, men....
 
... när hennes busiga lilla unge är på rymmen, då gäller det att se upp.
Ungen dyker ibland upp framför fötterna när man är på väg ut eller in och då kommer mamman, likt en duvhök, redo att anfalla. 
Jag har alltid varit lite rädd för fåglar.
Små stickande ögon, flaxande vingar, vassa klor och hackande näbb är attribut jag inte gillar.
Mamma mås har tyvärr spätt på min fågelskräck.
Att passera gården känns som en sekvens ur Hitchcocks "Fåglarna".
Scary!!!!
Marina
2015-06-22 @ 18:18:34
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Jag kan bara hålla med, fåglar är vackra och mysiga - på behörigt avstängd!

Svar: Måsarna är ju knappt vackra heller, men i bland gillar jag deras läte eftersom det påminner mig om min hemstad Karlskrona ☺
Anette

Marina
2015-06-22 @ 18:19:38
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

...avstånd ska det naturligtvis vara... Sorry!

Ditte
2015-06-23 @ 15:06:19
URL: http://akker.blogg.se

Måsar i stan gillar jag inte heller. Vi bor ju i STockholm vid Hammarbykanalen och hade i ett par år måsbon på taket och måsar som skrek. Men efter samtal med bostadsrättsföreningen så kom det upp "spikar" va 15 cm höga och måsarna boar inte där. Desssutom förorenades balkongerna och ibland ramlade ungarna ner till oss och vi fick ta ut dem på gården. Och vad gällde ätbart på balkonen fick man vakta det. Nu har vi också en ful plastuggla spm skall avsträcka måsar att komma.
Hoppas era måsar försvinner...

Svar: Barnen kallar mig ibland för ugglan, kanske kan jag skrämma bort dem.
Anette

Ditte
2015-06-23 @ 23:51:49
URL: http://akker.blogg.se

Nja, det tror jag inte.Du är en alltför vacker uggla för att måsarna skall låta sig skrämmas. Men kanske spikar på taket eller en rejält ful stor gågel i plast kan verka avskräckande.

Svar: Hahaha, tack Ditte. Hoppas ungen är flygfärdig snart och att hon då flyttar till ett mer lämpligt boende.
Anette

Ditte
2015-06-26 @ 12:43:45
URL: http://akker.blogg.se

Hej! Försökte kommentera ditt senaste inlägg, men det gick inte....
Tänk, visst går tiden fort! Förstår att du haft en fina veckor hos Evelina och att ni upplevy mycket roligt tillsammans. Bra att också kunna jobba lite så du håller yrkeskunskaperna vid liv.
Ha det bra! Och trevlig fredag!

Svar: Tack ☺. Trevlig helg på dig också. Ska kolla vad som är fel med bloggen.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0