Sommartorpet

Vi och några vänner har tillbringat helgen så svenskt man bara kan.
Annika och Håkan har ett ljuvligt sommarställe strax utanför Åtvidaberg och i helgen var Mats, Helene, Richard och jag där på besök.
En liten sjö och ett rött torp med vita knutar på en udde är fantastiskt rogivande och väldigt svenskt.
 
 
 
Torpet eller stugan är ganska nybyggd och välplanerad. Trots att det varken finns vatten eller el i stugan är det ett mycket bekvämt boende.
 
 
Fiskelycka, god mat, vackert väder och trevliga människor är svårt att slå.
 
Att skrubba nypotatis på en liten brygga i gott sällskap är helt ok.
 
Köket är litet och kompletteras med en diskplats och grill utomhus.
Det finns små sittplatser överallt (även vid disken) och man kan alltid få sällskap, det är ju faktiskt roligare att diska när man inte är ensam.
 
 
Vi hade tur med vädret också, det var ett veckoslut med sol och värme.
 
Svensk solnedgång.
 
Nu längtar jag faktiskt efter mitt eget semesterparadis, på torsdag bär det söderut för lite semester.
Mille
2015-06-29 @ 19:56:01

Fina bilder från en trevlig helg med kompisar vad jag förstår.

Svar: Rätt uppfattat. :)
Anette

Ika
2015-06-29 @ 20:18:18

Men åh vad härligt det ser ut!!

Svar: Det var verkligen jättemysigt.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0