Blomsterprakt året runt.

Här i Thailand blommar det hela tiden.
 
The African Tulip Tree.
 
Lotusblomma.
 
Vissa växter verkar  faktiskt blomma året om.
Tycker nästan synd om dem som aldrig får vila.
 
Spindellilja, planteras ofta i rabatter och blommar ständigt.
 
En annan växt som alltid blommar här är Bougainvillea.
De odlas både i kruka och som häck i parkerna.
Eftersom de klipps kontinuerligt blommar de oförtöttligt vidare.
 
 
De finns i flera färger, rosa, ljuslila, mörklila, rött, orange, vitt och gult.
 
Den blomma man mest förknippar med Thailand är nog orkidén.
 
 
Läste någonstans att det funnits mer än 1300 olika sorters vilda orkideér i Thailand. Tyvärr är många av dem utrotningshotade på grund av all skogsskövling och alla vägbyggen.
 
Det går mot varmare tider igen och jag minns inte när det regnade senast.
Jag tycker att naturen ser lite trött ut just nu.
Om det beror på brist på vatten eller är naturligt för årstiden vet jag inte.
Många lövträd ser lite gula och ledsna ut och en del löv faller, men inte alls som på hösten hemma i Sverige.
 
För mig inleds i dag ett nytt år, mitt femtiotredje.
Jag ska försöka blomma hela detta år.
 
 
 
 
 
 
 
Mille
2015-01-27 @ 09:14:40

Grattis, hoppas du får en riktigt härlig dag. Du får väl gå ut och bara njuta av all blomsterprakt.

Svar: Tackar. Väl varmt i dag. Efter yoga blev det poolen.Väntar på god middag i kväll.
Anette

Stina
2015-01-28 @ 07:43:25

Grattis på födelsedagen.

Svar: Tack 😙
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0