Bort med det gamla och in med nytt.

Här är det sen måndageftermiddag.
Har precis kommit hem från växtmarknaden vid Chatuchak.
Planterar lite nytt samtidigt som jag försöker lösa melodikrysset från i lördags.
Det går så där.
Nya växter ersätter de gamla.
 
När jag i morse berättade för Khun Ning att jag ämnade köpa nya växter och slänga den gamla julstjärnan fick hon nästan tårar i ögonen.
- Men, Madame, ska du verkligen kasta den?
- Det är februari, nästan mars, det är en julblomma. Dessutom är den tanig och blek. Vill du ha den?
- Ja, Madame, men jag har inte plats.
- Ning, det är bara en gammal blomma!
- Yes, madame.
 
Gissa om jag hade dåligt samvete när jag satte ut den i soprummet. Kanske någon såg den och förbarmade sig över den.
 
 
 
Nu finns det några nya växter både inne och på balkongen.
Allt till en kostnad av 300 THB. Eftersom den svenska kronan är lite svag blev det en aning dyrare är normalt, ca 75 kr.
 
I morgon ska jag och ett par väninnor vidga våra vyer och förhoppningsvis kunna vara till nytta.
Det är lite pirrigt men hoppas det känns bra när vi är där.
Återkommer.
 
Mille
2015-02-23 @ 20:29:07

Ser fint ut. Lycka till imorgon. Hoppas vi får reda på vad uppdrag går ut på.

Svar: :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0