Att göra lite nytta.

Jag har under en längre tid funderat på om jag skulle kunna göra någon nytta under min tid i Bangkok. Här finns ju många som behöver hjälp på olika sätt.

Efter att ha besökt Svenska Kyrkan ett antal gånger så tror jag mig veta vad jag vill hjälpa till med.

Jag och några av mina svenska väninnor har gått med i en volontärgrupp som bl.a kommer att besöka ett barnhem som drivs i Röda Korsets regi. Barnhemmet ligger i anslutning till deras sjukhus, Chulalongkorn Hospital som ligger i centrala Bangkok, inte långt från Lumpini Park. Vi har ännu bara gjort ett uppstartsbesök för att registrera oss och lära oss hitta dit. Jag var lite orolig för vad som skulle möta oss, har ju aldrig satt min fot på ett barnhem. Oron visade sig vara obefogad. Standarden på barnhemmet verkar hög och vi har förstått att personalen är välutbildad. Barnen som bor på barnhemmet har oftast övergivits i samband med födseln på Röda Korsets sjukhus. Tanken är att de ska adopteras.

Flickan på bilden hör inte ihop med texten och bor inte på barnhemmet.
 
De barn vi kommer att träffa är mellan 1 och 3 år och har ännu inte lärt sig tala, vilket är bra eftersom vår thailändska är knaper.
Jag får berätta lite mer om våra besök under våren, kommer dock inte att kunna/vilja visa några bilder på barnen, som ni säkert förstår.
 
I morgon ska jag göra en helt annan typ av besök.
Rapporterar om det senare i veckan.
Syster yster
2015-02-25 @ 18:17:10

Låter toppen. ❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0