Vi hade tur med vädret

Att nedre västra kustlandet har ett lite annat klimat än både Phuket (som ligger ganska nära) och Bangkok hade vi ingen aning om.
Vi blev därför förvånade när det regnade hela "dan före", så var ju inte vädret hemma i Bangkok.
 
 
Regnperioden i det här området sträcker sig vanligtvis från oktober och över nästan hela december.
Det hade regnat rejält några dagar innan vi kom.
Vi hade tur för på julafton vaknade vi till en solig och vacker, om än blåsig, morgon.
 
Stranden blir alltid skräpig när det blåser, men det åtgärdades snabbt.
 
 
Juldagarna förflöt i makligt tempo. Strandhäng, men på grund av stora vågor mest poolbad, fantastisk mat (tack vare den nye italienske kocken) och mysig samvaro med goa vänner. Visst gick tankarna till familjen hemma och jag såg till att barnen inte skulle ha en chans att glömma oss ;)
 
 
 
Här bodde vi under fyra dygn.
 
 
 
Stranden var det ställe vi tillbringade mest tid på, både i sol- och månsken.
 
 
Ett par små utflykter gjorde vi, men det får ni se en annan dag.
 
 
 
Anders
2015-12-30 @ 17:17:28

Avis ? japp, det är jag.

Svar: Ni kommer ju snart igen, eller hur?
Anette

Mille
2015-12-30 @ 18:33:26

Har jag råd med detta?

Svar: Håll igen på shoppingen ett tag så är det inga problem. ;)
Anette

Ika
2015-12-30 @ 18:46:22

Vi skulle aldrig glömt er även om du inte pepprat oss med bilder lilla mammi 😘

Svar: Längtar efter er, nu dröjer det inte så länge tills vi ses. <3
Anette

Ditte
2015-12-30 @ 21:53:00
URL: http://akker.blogg.se

Jag hade ingen aning om att regnperioden här varade från oktober till december, men å andra sidan var vi där i mars...
Det ser verkligen jättehärligt ut så jag kan förstå att ni haft det jättebra.
Och visst är det ju mycket trevligar med sol och blå himmel.
Fina bilder som lockar mig...

Svar: Bästa tiden att åka dit lär vara från slutet på december till mars, innan den varma perioden kommer i april, så du var där vid rätt tidpunkt.Lång fin strand, inte många turister.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0