Lagom

Lagom är bäst, alltså varken för mycket eller för lite.
För mycket och för lite skämmer allt, eller hur?
 
Just nu tycker jag att det är lite för mycket här i Thailand.
Det är mycket varmt, solen skiner mycket, här är mycket folk, jag har mycket tid.
Här är liksom mycket av allt, utom möjligen svalka.
  
Kanske räcker det med några månader hemma så kommer jag på andra tankar.
Det kommer säkert kännas fantastiskt att återkomma till Bangkok i slutet på augusti när det börjar mörkna i Norden och klimatet här blir behagligt igen.
 
 
Jag kommer förstås att under min frånvaro sakna alla nya vänner jag fått här.
Man kommer varandra nära när man lämnar "landet lagom". 
Jag vet ju att Annelie då har återvänt till Mölnycke och att Cilla (som jag knappt hann lära känna) åkt hem till Skåne, efter sju år. Jag hoppas verkligen att alla ni andra är kvar när jag kommer tillbaka, i vår värld är det nämligen tvära kast emellanåt.
Kul att vi fick en fantastisk kväll/natt tillsammans innan vi alla skingras inför sommaren. Fördrink på hög höjd följt av italiensk mat och opera och sist men inte minst dans på Hard Rock Café, vilken avslutning.
 
Det var ett halvår sen jag var hemma och naturligtvis längtar jag efter döttrarna, familj och vänner.
Jag är just nu rätt nöjd med Thailand, inte missnöjd, men nöjd.
 
 
Hemresan påbörjas i natt.
Det känns lagom att åka hem :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
marina
2015-04-28 @ 03:30:47
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Ha en bra resa hemåt! Själv har jag en vecka kvar innan det är dags. Och visst är det som du säger, man saknar vissa saker, till och med att kura ihop sig under en filt när höstrusket smattrar på fönstren, men det kan vara bra att bli påmind om att det bara är mysigt ett tag...;)

Svar: Omväxling förnöjer, eller hur.Önskar även dig en bra hemresa och sommar.
Anette

Anonym
2015-04-28 @ 16:04:35

Ska bli himla mysigt att ses i sommar 😃
Fam Hjelmberg i norr

Svar: Jaaa, det ser jag framemot. ❤Kramar till er alla.
Anette

Ditte
2015-04-28 @ 19:03:18
URL: http://akker.blogg.se

Visst är lagom bra! Och att komma till Sverige nu i tiden mellan hägg och syrén är fantastiskt. Jag upplever att när jag landade på Arlanda i juni efter att ha varit i peking från januari så kände jag mig lätt i hjärtat. Och sedan var det så roligt att resa tillbaka till Peking på hösten och möta alla vänner.
DE vänner jag fick i peking under åren 2007 till 2010 är många av dem även idag mina bästa vänner.
Härligt att du fick en så rolig och minnevärd sista kväll i Bangkok och välkommen till Sverige.

Svar: Det låter bra, jag hoppas också att kunna hålla kontakt med de flesta efter att de/jag flyttat hem. Känner en kvinna som bott några år i Peking, lite osäker på årtalen. Hon heter Eva och bor nu i Bangkok. Kanske någon du känner?
Anette

Liza
2015-04-30 @ 13:43:03

Så lagom du kommer hem.
Nu börjar det bli lagom varmt. Fåglarna kvittrar lagom härligt i skogen. Våra arbetsveckor börjar bli lagom långa med hjälp av härliga helgdagar.
Vi måste ju ses nu o ha en sådär lagom härlig kväll tillsammans.
Kram Liza

Svar: Vad sägs om en kväll med lagom mycket vin på vårt lagom Stora torg?
Kram
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0