Chatuchak

Den största marknaden i Thailand är enorm.
På helgerna har den över 200 000 besökare per dag.
Här kan man handla det mesta och till bra briser men här finns också mycket strunt.
Det är varmt och trångt men häftigt.
 
 
Jag föredrar att åka till Chatuchak Plaza som har öppet även på vardagar, inte alls lika många butiker/stånd men inte heller lika mycket människor. Här är det mer butiker, även om de är små och trånga, med tak och aircondition.
 
 
Det finns mängder med inredningsprylar, lakan, handdukar,sjalar,möbler mm.
 
      
Här finns ljuslyktor, prydnadsföremål och akvarium som du aldrig sett förut.
 
Det är lätt att shoppa, billigt och bra utbud.
Min vän Anna sa, när jag som vanligt deklarerade "jag gillar ju egentligen inte att shoppa", men du är VERKLIGEN BRA PÅ DET!!!!
Här är våra (mest mina) fynd, men vi var inte klara än.
 
Det finns en del av marknaden som inte är speciellt charmig, djurmarknaden.
Katter, hundar, grisar, möss, råttor, fåglar är bara exempel på vad som går att köpa här.
Man blir så ledsen när man ser dem.
 
I morgon gör jag (och nu även maken) ett nytt försök på golfbanan.
Var snälla och håll tummarna att jag lyckas bättre denna gång.
 
 
 
 

 

 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0